Heb ik een korte luteale fase?

Hi!

Ik ben ongeveer 5 maanden geleden gestopt met de pil inderdaad het mom van, als het komt, komt het, en zo iet is dat ook niet erg.

17 maanden ben ik bevallen van mijn dochter en met haar was ik met ronde 2 zwanger. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe mijn cyclus er toen uitzag maar ik heb het idee dat er deze keer iets niet helemaal in orde is...

Ik voel mijn ovulatie altijd erg duidelijk en heb nu tot 2x toe gemerkt dat mijn menstruatie al 8 dagen na de de ovulatie begint door te breken (lees: vanaf dag 8 begint bruin/roze afscheiding welke dan op dag 10 of 11 doorzet in goed bloeden).

Om uit te sluiten dat ik het mis heb met mijn ovulatie heb ik afgelopen maand ovulatietesten gebruikt en de ovulatie vindt echt plaats op het moment dat ik dit ook denk te voelen.

Is het normaal dat de menstruatie dan na 8 dagen al op gang begint te komen? Lijkt mij erg vroeg maar misschien maak ik me zorgen om niks...
 
Dat kan best hoor. Het is kort, maar niet zorgwekkend kort. 
Ik heb altijd een luteale fase van tussen de 7-12 dagen gehad. Na jarenlang pilgebruik was het een jaar lang 7 dagen. Dat werd gedurende de 2 jaar erna 9-11 dagen met een heel enkele keer een uitschieter naar 12 dagen. We hebben lang moeten wachten op ons eerste kindje. Maar dat bleek na lang zoeken bij mijn man te liggen. Toen we de oplossing hadden was ik zo zwanger. 
Tussen de twee zwangerschappen was het 9-11 dagen. Ik was in 3 rondjes behandelingen zwanger. 
Sinds de tweede zwangerschap was het een paar rondes 6 dagen. Dat is gegroeid naar 8 dagen. En nu ben ik perongeluk zwanger geraakt. 
Ik heb het wel eens besproken in het ziekenhuis. Daar doen ze er niks mee als het 7 dagen of langer is. Dan zijn je kansen gewoon goed. 
 
Inderdaad, 7 dagen of korter kan problematisch zijn. Zelf 2x zwanger geraakt en nooit langere LF gehad dan 9/10 dagen. Overigens, voor de medici begint je menstruatie pas bij echt overtuigend helderrood bloed. Het bruinige voorafgaand telt nog niet mee! Dus dan is in jouw geval je LF 10/11 dagen, helemaal prima :)
 
Terug
Bovenaan