heb ik genoeg borstvoeding?

Hallo Moeders,

Ik heb een kleine van 10 wkn. Ze groeit goed. Ze krijgt borstvoeding maar nu heb ik een probleem.
Ze drinkt altijd via een tepelhoedje. Dit komt omdat ze de tepel niet goed "vast" kan houden. Ik weet ook van regeldagen af maar denk niet dat ze daar aan zit zou ze erg vroeg zijn kan maar toch... Nu is mijn vraag: Hoe weet ik of ze wel genoeg binnen krijgt (voldoende voedingstoffen) of dat ze daadwerkelijk aan de regeldagen zit?????

Alvast bedankt voor jullie reakties
Groetjes jose
 
Hoi,

Ik heb een tip voor je. Leg je baby voor het voeden op de weegschaal en daarna. dan kun je zien hoeveel ze gedronken heeft. Tenminste dat deed mijn kraamhulp ook altijd. En verder als ze goed aankomt, dan krijgt ze ook genoeg binnen. Je kunt altijd een keer naar het consultatiebureau gaan om haar te laten wegen. Dan weet je vanzelf of ze genoeg krijgt.
 
De enige manier om te kijken of je kindje genoeg krijgt, is op de volgende drie dingen letten: is ze alert & tevreden, groeit ze voldoende, heeft ze genoeg plasluiers per dag. Als dat goed zit, krijgt je kindje gewoon voldoende binnen.

Als je een lange periode bv wil blijven geven, zou ik je wel aanraden om te kijken of je van de tepelhoedjes af kan komen. Als een kindje bv krijgt via een tepelhoedje, kan het vaak niet zo efficient drinken. Op de langere termijn heeft dat vaak nadelige effecten op je productie. Als je dochter de tepel niet goed vast kan pakken, gaat er met het aanleggen iets niet goed. Je kunt eens contact opnemen met één van de vrijwilligers van VBN of LLL, wellicht kunnen zij even met je meedenken over wat er niet goed gaat bij het aanleggen. Telefoonnummers van VBN en LLL vind je bovenaan het borstvoedingsforum bij 'Telefoonnummers'.

Waarom denk je eigenlijk dat je kindje niet voldoende krijgt? Is dat omdat ze nu vaker voor een voeding komt? Als het dat laatste is, is dat namelijk heel normaal: door het warme weer van de laatste dagen, heeft je kindje wat meer vocht nodig.

Groetjes,
Helena
 
Als je borstvoeding geeft heb je de eerste vier maanden vaak een wisselend ritme. Je hebt regeldagen, mijn kinderen hadden ook vaak regeldagen de eerste maanden, het enige wat je kan doen is aanleggen.   Ze hebben gewoon vaak wat meer honger op sommige dagen, dat hoort bij borstvoeding, wel vermoeiend en lastig af en toe, maar ja....
 
Ik heb mijn dochter tot een half jaar door middel van een tepelhoedje borstvoeding gegeven. En dit ging prima.   Mijn tepel waren helemaal kapot en ik durfde niet meer zonder. Er waren altijd mensen die zeiden dat dit niet goed was, maar ze kreeg genoeg binnen, want ze groeide goed.
Ik ging in het begin elke week naar het inloopspreekuur van het consultatieburo om haar te wegen. Dan kan je goed in de gaten houden of ze genoeg krijgt.
Groetjes en succes.
 
Terug
Bovenaan