Heb ik mijn NOD wel goed berekend?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

volgens mijn berekening had ik gister ongi moeten worden (maar ik bereken dit echt voor de eerste keer, dus grote kans dat ik het verkeerd bereken). Op 7 juli heb ik voor t laatst mijn pil geslikt, van de 11e tot de 15e ben ik ongi geweest en als ik de pil nu slikte had ik gister ongesteld moeten worden. Dit is altijd op de klok gelijk, maargoed dat is dan met pil he. Klopt het dan volgens mijn berekeningen dat ik gister weer ongi had moeten worden? Heel eerlijk gezegd snap ik niks van die hele berekeningen...nooit mee bezig gehouden  Kan iemand me helpen met de juiste NOD berekenen?

Dank je!

Liefs
Maenca

Hoi, je bent net gestopt met de pil, 7 juli las ik. Dat betekend volgens mij dat je de eerste keer ongi wordt omdat je de pil niet meer slikt (dat was dus 11/7).
Vanaf nu moet je gaan bijhouden wanneer de eerste dag van je ongi is. Nou ja moet... het is wel zo handig want zo regelmatig als toen je de pil slikte hoeft het niet meer te zijn.
Gemiddeld is het 28 dagen maar zoals je op het forum zal lezen kan het ook veeeeel langer duren.
Afin lang verhaal kort te maken:
11 juli was de eerste dag van je ongi
ervan uitgaande dat het 28 dgn duurt voor je weer ongi wordt kom je uit op
nod 8 augustus
Ik zet altijd in mijn agenda wanneer ik ongi ben geworden,
wat de nieuwe nod zal zijn
en ook heel belangrijk wat de dag van de eisprong zal zijn; het beste kan je de dagen daarvoor klussen (ja zo noemen we dat hier, moest er ook aan wennen maar het klinkt wel ok). Na de eisprong is het nl weer wachten op nod.
Over het algemeen is de eisprong(ovulatie) 14 dagen voor je ongi. Maar dat moet je ook zelf gaan uitvinden. Zijn wel hulpjes voor hoor, daar kan iemand anders je misschien meer over vertellen want daar ben ik ook nog niet zo in thuis.
Ik hoop dat je wat wijzer wordt van dit verhaal; gemiddeld zal het zo zijn
ongi (dag 1) - ovulatie (dag 14) - nod (dag 28)

Liefs

Hardstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg...hier kan ik zeker wat mee!
Ik maar denken dat ik al een dag overtijd was, maar dan wachten we rustig nog een weekje.

Nogmaals bedankt!

Liefs
Maenca

Kijk anders es bij babybrabbel.nl.
Daar kan je zelfs een vruchtbaarheidskalender maken!!

hmm eerder ongi geworden dan gedacht, ging uit van een gem.cyclus van 28 dagen, maar waren er maar 23.
Ik voelde al wat buikkrampen en jahoor....achja t is ook nog maar de 1e ronde, kan niet altijd in 1x geluk hebben. Op naar de volgende NOD

Terug
Bovenaan