heb ik nog wel genoeg (bv)

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

De eerste zin zegt eigenlijk al genoeg,maar ik zal even schrijven hoe en wat.
Na een borstontsteking,nu 3 weken terug,heb ik het gevoel dat de bv terugloopt.

Het is nu ondertussen zo erg dat ik gisteren na de laatste voeding nog een flesje met afgekolfde melk heb laten geven.Hier dronk ze nog 100 ml uit.Terwijl ze net twee borsten leeg had gedronken.
Voor dit hele gedoe dronk ze altijd uit maar 1 borst en had dan ook genoeg.
Ligt dit aan mij of is dit tijdelijk?

Als mijn voeding zover terugloopt dat ze niet meer genoeg heeft zal ik moeten stoppen met bv,want ik kan het toeschietreflex niet( meer) krijgen met kolven.
Ook niet met neusspray.

Heeft iemand nog tips?

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

heb je al geprobeerd om je dochter een paar dagen lang heel vaak aan te leggen. Net als bij een regeldag. Ik weet niet of jou dochter dat wil, maar als ik Stijn elk uur aan zou leggen weet ik zeker dat hij elk uur zou drinken. Op die manier ga je vanzelf meer aanmaken. Ik zal voor je duimen dat het een tijdelijke bvdip is en dat je vlug weer meer hebt. Ik weet dat je heel graag langer doorvoed dus ik ga hard duimen.

Groetjes van Marloes

Je kunt het natuurlijk ook (tijdelijk) combineren.
Probeer inderdaad vaker aan te leggen en misschien toch ook nog te kolven.
Je zou een kleine verpakking flesvoeding in huis kunnen hebben. Mocht het dan echt niet lukken en je kleintje blijft honger houden heb je toch wat in huis. (anders zul je zien dat het net 'nachts of in het weekend is.
Ik weet niet wat je van plan was later eventueel voor een flessenvoeding maar van nutrilon kun je pakjes kant en klare voeding kopen van 200 ml en ook zakjes. In een doosje zitten dan 5 zakjes voor elk 100ml.
(bij ons in het dorp verkopen ze het wel alleen bij de drogist en niet in de supermarkt)
En verder denk ik blijven proberen als het goed is zou het toch weer op gang moeten kunnen komen.
Ik hoop dat het lukt voor jullie.

Hallo

Ik kan je niet zeggen of je teweinig borstvoeding hebt. Maar kan wel mijn eigen verhaal vertellen.

Ik had bij twee en maanden het gevoel dat onze zoon ook niet genoeg borstvoeding kreeg ( gaf ook 1 borst). Ik werd hier erg onzeker van. Ik ga hem na de tijd ook 50 ml afgekolvde melk. Maar toen wou het kolven ook niet meer voorheen wou dit hartstikkende goed.

Bij het consultatiebureau heb ik toen gevraagd hoe ik moest afbouwen. Maar dit wou ik voor mijn gevoel nog helemaal niet.

Ik ben na de drogist geweest en heb een pak flesvoeding opgehaald. Zo kon ik hem nog wel bijvoeden.
Ik ben gestopt met de borst van 19.00 uur. Deze kreeg hij nu van de fles die papa geeft. Zo wist ik in iedergeval dat hij savonds wel genoeg zou krijgen.

Onze kleine man drinkt als hij wil ook na de borst zo nog van de fles. Alleen krijgt hij momenteel geen bijvoeding meer. Hij is tevreden soms stelt hij zich eventjes aan als hij klaar is met de borst en gewoon er nog wel aan wil liggen.

Moet zeggen dat ik erg onzeker werd van de gedachten dat ik teweinig borstvoeding had ja de nee. Ik was hierdoor ook niet helemaal ontspannen. Ik ben toen gelijk ook meer water gaan drinken. En zoals mijn voorganger zegt ook even met wat kortere tijden ertussen gaan aanleggen.

Voor de rest geef ik sinds anderhalve week drie keer de borst en twee keer de fles.
De fles om 12.00 en 19.00 uur. Zo heb ik ook voor mijzelf wat meer tijd en geef ik nog wel de borst en dat geeft me een goed gevoel. En het gaat goed.

Ik hoop dat je wat met mijn verhaal kan.

Sterkte ermee.

Groeten

Diarich

PS

Hij drinkt nu ook uit twee borsten

Hoi Jessica,

balen zeg die borstontsteking. Als je bv wil blijven geven zou ik ook net als wat Marloes aql aangaf wat vaker aanleggen om je produktie op te schroeven. Net als bij een regeldag. Als je fv tussendoor gaat geven heb je grote kans dat de bv nog meer gaat teruglopen. Ik weet dus niet hoe lang je bv wilt geven maar ik zou zeggen leg fijn een paar dagen heel vaak aan en dan komt de produktie ook wel weer.

groetjes chimene

Hoi jes,

ik ben even benieuwd hoe het nu gaat? Ik hoop voor jullie dat het een tijdelijke dip is geweest.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes

Bedankt voor je belangstelling!

Het gaat hier alweer iets beter.'s Avonds drinkt Joyce wel twee borsten
leeg en soms heeft ze daar niet genoeg aan en krijgt ze nog een beetje
bv uit de vriezer.

Tot nu toe gaat dat goed zo.

Overdag gaat alles goed en heeft ze ook genoeg aan 1 borst.

Ach en misschien gaat het snel weer zo goed dat ze dat laatste flesje ook niet meer nodig heeft.

Groetjes Jessica

Hoi,

Mijn eerste 9 maanden en mijn tweede 6 maanden borstvoeding gegeven, de derde krijgt nu al 4 1/2 maand, dus ik wil je graag mijn ervaringen geven.
Ik merk zelf dat als ik fysiek te veel doe ( zware spullen tillen, veel schoonmaken, klussen), maar ook zorgen maken en haasten, mijn borstvoeding   terugloopt. Momenteel laat ik het huis dan ook een beetje rommelig en doe ik alleen noodzakelijke dingen.
Daarnaast loopt het ook terug als ik nachtvoeding oversla. Je gaat namelijk automatisch minder voeding aanmaken als er meer dan 4 uur tussen een borstvoeding inzit. Nu wil dit niet zeggen dat je met borstvoeding automatisch ' snachts moet blijven voeden( alhoewel ik dit wel doe, omdat ik ook gevoelig ben voor terugloop v/d BV), maar als je voeding wat terugloopt kun je wellicht de nachtvoeding ( als je die niet meer geeft) wel weer aanbieden, ook als je kindje zelf wel doorslaapt. Mijn tweede kindje was namelijk heel tevreden en vond het allemaal wel best, sliep hele nachten door en dronk ook overdag soms wel om de 4 1/2, 5 uur. De BV liep daardoor terug, baby huilen, ontevreden, ik in paniekstaat. Het gaat dus niet altijd op dat borstgevoede kinderen zelf wel aangeven wat goed is, sommige zin een beetje TE tevreden.
Verder zou je nog extra veel kunnen drinken ( warme melk met anijsblokje doet het bij mij erg goed, het voelt alsof er dan in hoog tempo extra melk bij wordt gemaakt, daarnaast ontspant het ook). Verder veel rusten, eventueel een middagslaapje of 's avonds vroeg naar bed? Met extra slaap gaat het vaak ook een stuk beter.
En al eerder genoemd: vaker aanleggen en laat dat dagritme maar even voor wat het is.

Als je lang wilt doorgaan met borstvoeding, geef dan alsjeblieft geen flesvoeding, wat hierboven werd gesuggereerd. Je kindje heeft voldoende reserves en valt niet meteen binnen 1 dag af hoor! Je BV loopt er heel waarschijnlijk wel door terug.
Om zelf te weten te komen of je kindje goed blijft groeien kun je wekelijks even naar het consultatiebureau, dat geeft wat meer zekerheid in een periode als deze.

Succes ermee, groet Zoya.

Terug
Bovenaan