heb ik nou echt teveel gedaan???

Hoi hoi allemaal!

Zoals jullie ondertussen wel weten () heb ik dus een keizersnede gehad.
Nu ben ik al een week of twee gewoon vrijwel alles aan het doen wat ik anders
ook deed. Ik doe weer boodschappen en til gewoon de maxi-cosi. Ik heb zelfs
gisteren voorover de vriezer uitgekrabd!! Maaaaarrrr vandaag doet mijn buik weer
een beetje zeer. Echt waar het de eerste dagen ook zeer deed, met opstaan dus.
Heb ik nu dan toch echt teveel gedaan?? Want dan moet ik misschien maar
even een flinke pas terug nemen....Of hoort dit gewoon bij het herstel??
Ik heb nog nooit een opertatie gehad hiervoor, dus heb ook geen ervaring met het
herstellen. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want het zou jammer zijn
als ik het verpest en ik weer opnieuw moet beginnen.....

Alvast bedankt!!
Knuf Annet

Hoi,

Ik heb ook een keizersnee gehad en ja,.. waarschijnlijk heb je net iets teveel gedaan. Het is verleidelijk om snel weer alles te gaan doen omdat je je goed voelt, echter moet er een boel vanbinnen genezen!

Het is voor mij nu 8,5 week geleden en heb er ook nog dagelijks last van, vooral als ik teveel heb gedaan of te lang in de zelfde houding rechtop heb gezeten. Voor de rest voel ik me prima!

Luisteren naar je lichaam is hierbij erg belangrijk..

De eerste 6 weken niks doen!! daarna langzaam en rustig de dingen weer oppakken.
Het is en blijft een buikoperatie.. niet niks dus! Dus doe maar een klein stapje terug.. en met name niet te veel en te lang tillen!

Succes met herstellen!

Esmé mv Kay

Hoi,

Je moet de vriezer ook niet uitkrabben.

Gewoon een pan heet water erin zetten en je bent binnen een half uurtje klaar.
Wel even de stekker eruit en je vlees enz. is dan nog bevroren.

groetjes Sandra

Hoi,

Ja, je hebt dus te veel gedaan. Jouw lichaam fluit je vanzelf terug, dat zie je wel weer. Ik heb ook een keizersnede gehad, inmiddels bijna 10 weken geleden en bij mij was het allemaal vrij snel weer goed. Ik geloof dat ik tot 6 weken na de ingreep inderdaad een vervelend gevoel had in mijn onderbuik als ik iets optilde. Nu is het heel af en toe nog wat gevoelig, maar dat stelt niks voor. Ik heb ook al volop begonnen met buikspieroefeningen (na 6 weken).

Belangrijk dus: Luister naar je lichaam. Doe gewoon net iets minder dan je zou kunnen.

Groetjes Fonske.

Lieve Annet,

Ik herken dit wel.
Ik heb ook n keziersnee gehad, zo'n 5 weken geleden en vergat af en toe gewoon een paar dingen, omdat ik me alweer zo goed voelde.
Zo heb ik al vrij snel weer trappen gelopen, de maxi-cosi en andere zware dingen getild etc. Beetje stom...
Ook ik kreeg ineens weer meer last van mijn 'wond/ litteken'. Het ging weer trekken en branden...(ik heb dat vooral aan 1 kant; daar waar het 'knoopje'gemaakt is, rechts in mijn geval) Ook kreeg ik ineens weer meer last als ik moest niezen of hoesten.
Duidelijk teken dus; rustig aan!
Denk niet dat t te laat is hoor...gewoon even pasje terug.

Succes met je herstel...

Liefs,

Bolbuikie

Terug
Bovenaan