Heb ik t ook?

Ik hoopte altijd heel erg dat ik nooit aambeien zou krijgen maar misschien dat t nu toch gaat gebeuren. Ik weet t dus niet zeker.
Ik heb dus na de grote boodschap wat (sorrysorrysorry) opgezette achterkant zeg maar. Niet op 1 plek maar helemaal rondom. Dat verdwijnt ook weer. Dus denk wel dat als er grote druk op komt bij de bevalling er wel n aambei ontstaat. Een idee hoe t werkt.
Maar nu m'n vraag...wat kan ik er tegen doen? Nu heb ik er geen last van maar ter voorkoming van erger zeg maar. Iemand tips?

hahahaha heerlijk onderwerp

ik heb er al vanaf kinds af aan last van
nu heb ik in het gewone leven er al bij na geen last meer van gelukkig maar wel na de bevalling.

De uitleg:
een aambei is een spatader bij je anus, dat kan inwendig of uitwendig zijn
het is dus een soort bloedblaartje en dat voel je wel
het jeukt en brandt

als je pech hebt knapt die, dat is ff au, net als een elastiekje dat knapt. Je hebt dan wat helder bloed bij je ontlasting

dan komt het pijnlijke, je hebt een open wond bij je anus, elke keer als je poept rekt je anus en dus ook de huid met wondje op, en dan schuurt de drol er ook nog langs

De oplossing:
goed drinken en zorgen dat je ontlasting wat zachter en dus smaller is.
Aambeienzalf voor de buitenkant
aambeienzetpil voor de binnenkant
combi van dit alles
goede hygiene en absoluut niet persen!
evt vochtig toilet papier ipv dat grijze schuurpapier
bij erge last en chronisch kunnen ze in eht ziekenhuis een elastiekje om heen doen en dan geneest het sneller of ze kunnen het wegsnijden.
Dat laatste nooit gedaan en de elastiekjes was geen succes, mijn lichaam stootte ze af dus een week koorts tot ik ze eruit poepte hihi mijn lichaam is soms heel irritant.

Nu denk ik eerlijk gezegd, dat jij jouw huidplooien voelt en niet een aambei hebt hoor.

Na mijn bevalling was alles opgezwollen en na een paar dagen was mijn vagina weer normale proportie maar mijn anus niet dus toen kwam ik er pas achter dat ik aambeien had hihihi.

normaal ben je met 2-3 dagen vanaf.
na de bevallin kan het iets langer duren omdat ze groter zijn dan normaal.

succes

nou de tips zijn al gegeven zo te zien :p
niet persen en goed op je voeding letten.

ik had t nog nooit gehad maar toen ik beviel van mn 1e had ik echt een hele tros! jeetje wat deed dat pijn zeg!
ik lag op bed met 2 ijskompressen.
1 voor de voorkant (hechtingen) en 1 voor de achterkant (de aambeien)
van de dokter kreeg ik een zalfje wat verdovend werkte. heerlijk voelde dat!

sinds die bevalling heb ik wel vaker aambeien gehad. absoluut geen pretje! maar meestal mn eigen schuld. ik neem t geduld niet om lang op de wc te zitten waardoor ik te veel druk zet en de aambei weer tevoorschijn komt.

neem de tips die hier dus staan goed op.
ik zeg niet dat je het echt kan voorkomen, maar je kan het wel proberen :)
hopelijk krijg je ze bij de bevalling niet! dan zet je nl heel veel druk en die kan je natuurlijk niet voorkomen hihihi

liefs, do

kan een ding zeggen het is echt kut! (om het kort door de bocht te zeggen!!) ik heb ze gekregen na mijn 2e zwangerschap en heb er tussen mijn zwangerschappen door ook nog last van. bijv bij diaree komen ze terug en doen ze niet altijd zeer.
maar na bevalling heb ik al 2x dat ze weer kwame en de laatste keer ook een trosje.. vreselijk.. wij kunnen bij de verloskundige tabletten en zalf kopen ddie neem je in geloof iets van 15 euro en dan gaat het ook weg. curanol heet het en het werkt super!
bij mij werkt iets anders niet echt.. maar succes ermee.. tis niet echt lekker! ;-)

Oh meis dat is inderdaad niet erg fijn!! Ik ben nu net 2 weken van mijn aambeien af en snap hoe je je voelt. Het is zo genant en niet iets wat je zomaar met iedereen kan bespreken. Ik had een uitwendige aambei die erg pijnlijk was. Op advies van een vriendin heb ik curanol creme en tabletten aangeschaft en die werken prima. Ook heb ik sperti in huis en nog een zalfje van de huisarts wat de aambeien doet verkleinen. Al deze middeltjes te samen (ik smeer me helemaal rot hihi) hebben mijn aambeien doen verkleinen. Ik let nu heel erg op wat ik eet, voldoende vezels en zet geen druk wanneer ik een grote boodschap moet doen maar laat het allemaal vanzelf gaan..Dan duurt het maar wat langer. Toen de pijn bij mij op het hevigst was hielp een lekker warm bed erg goed, het verlicht je pijn. Helaas is er geen wondermiddel voor maar met alle middeltjes die ik heb en letten op je voeding kun je al een hoop voorkomen!! Succes en sterkte ermee!

Hier ook een aambeien-koningin!
Vreselijk, ze belemmeren je hele ritme en doen nog eens vreselijk veel pijn.
Mijn aambei was zo groot en pijnlijk, ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Er zat een trombose (bloedstolsel) in en ze hebben hem ter plekke opengesneden zodat de druk eraf kon!

Ik heb ook Hemoclin gebruikt, hielp niet goed tegen de aambei maar wel tegen de jeuk en het verkoelde direct! Het is een spray, dus makkelijk te gebruiken. Succes!!!

Aambeien zijn vreselijk irritant

En het zijn eigenlijk gewoon spataders!
na een aambei heb je dus een beschadigde ader die heel zwak is
dus bij een keer te hard persen heb je zo weer een aambei

Vandaar dat je het na de 1e keer kans hebt om het vaker te krijgen

Ik heb standaard zetpillen en zalf hievoor in huis.
Velen hebben het over tabletten ipv zetpillen, die ken ik weer niet.

ook voor vaginale infectie trouwens, aangezien ik de vorige zwangerschap dat heel vaak had of juist altijd in het weekend.

Altijd handig om in huis te hebben

Terug
Bovenaan