Heb je altijd last van bandenpijn?

<p>Hi hi,</p><p>Even een vraagje, hebben vrouwen altijd last van bandenpijn? Vorige week (begin week 13) had ik echt extreem last van bandenpijn. Ik kon er niet van slapen. Nu ben ik 14 weken en deze week heb ik dat niet. Hebben meer vrouwen dit?</p>

Ik zou ook niet weten hoe het voelt, nooit gehad en 38 weken zwanger van de derde. Mooi dat het nu weer weg is bij jou, je hebt nog heel wat weken te gaan!
Er is overigens geen zwangerschap qua kwalen en wanneer ze wel/niet optreden hetzelfde.

Ik heb het af en aan de hele zwangerschap gehad, in het begin rond de 14 weken, toen rond de 20 weken, en bij 30 weken ook weer een tijd dat ik hard groeide. Maar wat hiervoor al gezegd werd, het is bij iedereen anders. :)

@Kim-keertwee
Ooh wacht ik ben echt dom :( ik dacht van elke week bv bij 14 weken begin je te groeien en zal je dus die pijn voelen... maar dat is dua niet zo he?

Ik woon in een flat, zonder lift, en ben werkzaam in thuiszorg. Ik kreeg er wel last van omdat ik fysiek veel inspanning leverde. Inmiddels doe ik het rustiger aan, en nu gaat het beter. Kan ook te maken hebben met een lichte vorm van bekken instabiliteit zij mijn gynaecoloog.

Bandenpijn komt meestal doordat je baby, en dus je buik, snel groeit en de rest van je lijf niet snel genoeg kan corrigeren. De banden waarmee je baarmoeder "vast zit" krijgen op zulke momenten veel te verduren, en daarom doet het pijn. Niet iedereen heeft hier last van (ik heb het eigenlijk nooit gehad) en je hebt er ook zeker niet altijd last van. Maak je dus zeker geen zorgen als je er nu geen last van hebt, en duimen maar dat het zo mag blijven ;)

Terug
Bovenaan