Heb je ervaring met ovulatietesten?

Hi ✨

Mijn man en ik (28) hebben kinderwens..
Ik heb een regelmatige cyclus van 33 dagen.
Afgelopen vruchtbare dagen, die ik middels de ovulatietesten heb geconstateerd, hebben we het ‘gericht/bewust’ geprobeerd. Ofwel: om de dag gingen we klussen rond die dagen.

Op woensdag 15 februari (dag 18 van mijn cyclus) had ik 2 donkere strepen, wat dus betekent dat binnen 24 tot 36 uur m’n eisprong gaat plaatsvinden. Moet ik dan juist dag erna klussen of die dag ook? De één zegt: als je 2 donkere strepen ziet, die dag meteen de kans grijpen. De ander zegt: doe het de volgende dag.

Deze dagen hebben we dus geslachtsgemeenschap gehad:
- Maandag 13 februari
- Woensdag 15 februari (2 donkere strepen)
- Vrijdag 17 februari

Maar denk dat het niet raak is (weet al 90% zeker)
Aanstaande zaterdag 3 maart zou ik ongesteld moeten worden en ik kon natuurlijk niet wachten met testen en heb met de ultravroege ClearBlue helaas negatief getest vandaag ?
Ik ben zo teleurgesteld en ik heb zo een grote angst dat ik ooit ga horen dat ik onverklaarbaar onvruchtbaar ben ? We proberen het pas sinds december hoor, maar die angst heb ik gewoon.

Nu heb ik enorm pijnlijke borsten, opgezette buik en vermoeidheid. Op vermoeidheid na heb ik de symptomen ook als ik ongesteld moet worden, maar omdat de ClearBlue negatief zegt, begin ik voor deze maand de hoop op te geven ?

Toen ik tegen mijn man zei dat ik een ongesteldheid voel aankomen, was hij best verbaasd, omdat hij denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat (volgens hem hebben we 1 cyclus in vruchtbare dagen geklust en daarom zou ik meteen zwanger moeten zijn). Verder steunt hij wel hoor, maar voel me zo eenzaam op één of andere manier op dit gebied ?
Hier op dit forum wordt alleen maar gezegd: leer loslaten, dan komt het goed. Dit lukt niet. Ik denk er letterlijk dag en nacht aan. Ik droom de ene keer dat ik een positieve zwangerschapstest heb, de andere keer dat ik ongesteld ben. Of ik zie telkens baby’s in m’n droom.

Op de vraag wanneer je moet klussen na een positieve ovulatietest na heb ik eigenlijk geen vraag, maar wilde mijn hart even luchten..

Ik gun iedereen die zwanger wil worden ♥️
Hopelijk zien we snel een positieve zwangerschapstest en ervaren we een gezonde zwangerschap… ?

Ik gun je van harte die zo gewenste zwangerschap, maar zoals je zelf schrijft, zijn jullie nog niet heel lang aan het proberen en je bent ook nog vrij jong (gemiddeld in Nederland krijgen vrouwen rond 31 jaar hun eerste kind). Kwa klusdagen zit je goed. Zaadcellen  kunnen 2-5 dagen overleven in de baarmoeder, de eicel na de eisprong maar 24 uur. Dus dat je 13 en 15 feb seks hebt gehad, zou in principe prima moeten zijn. 1 dag ertussen is ook goed, omdat het mannenlichaam ook een maximale productie heeft en er anders per zaadlozing minder zaad vrij komt. Het is een lastig proces, want je hebt het vast niet met vriendinnen over hoe vaak je seks hebt en wanneer, en elke keer moet je weer een paar weken afwachten of je ongesteld wordt of niet. Ook daarna, met een positieve test blijft het onzeker, want er is altijd een kans op een miskraam, maar in elk geval levert de test meer vertrouwen in je eigen lichaam (al kan het ook best aan zijn zaad liggen als het nief wil lukken).  Ik wens je het geduld toe tijdens de onzekere tijden en gun je van harte die zwangerschap.

Je hebt op de juiste momenten het gezellig gehad hoor. Wij deden het elke dag rondom de eisprong.
Als je nu test en zaterdag is het je nod dan is dit eigenlijk veel te vroeg  ik testen bij mijn oudste 2 dagen voor mijn nod nog negatief  en op mijn nod positief . Dus er kan nog vanalles gebeuren ?

Helaas 4 dagen te vroeg (idk why) ongesteld geworden net ???
teleurstelling nummer #2 ? 
vorige maand had ik ook hoop.. Deze maand ook geen succes.

Hey Vanille,
Wat enorm balen voor je! Jullie zijn op prima dagen bezig geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Bij de meeste vrouwen duurt het wel langer dan een paar maanden om zwanger te worden, dus geef de moed nog niet op! Ik hoop voor je dat je snel een positieven test mag hebben.

@vanille balen meid. Ons lichaam kan ons zo gek maken. Ik was vorige maand 2 dagen eerder ongesteld en had ook goede hoop. Ik snap heel goed dat je snel een positieve test in handen wilt. Ik ben al 2 jaar bezig dus hoop ook snel blij nieuws. Ik hoop dat je volgende ronde raak is??
Ik vraag mij wel wat af. Hoe bereken je de eisprong. Als je om 10 uur een positieve ovulatie test hebt moet je dan vanaf die tijd 12 uur erop tellen? Want ik ben altijd bang dat het paar uur eerder ook misschien positieve was en dan denk ik gelijk dat ik minder tijd heb ofzo?

?? echt balen... Ik ben benieuwd wanneer wij 2 strepen op een zwangerschapstest gaan zien..
Hoop voor ons allemaal dat dit zsm is. 

Dat vraag ike btw ook af! Goeie vraag :)
Er wordt gezegd dat om 2 dag seks prima is, omdat het wel even kan overleven in onze lichaam, maar blijkbaar is er iets waardoor het niet lukt. Maar wat? ? Overal lees ik voeding, maar ik geloof niet dat alle mama's gezond hebben gegeten, ofwel: gegeten wat mag en geskipt wat niet mag.. Ik let dus ook nog eens extra op mijn voeding, maar weet gewoon niet hoe je het anders kan stimuleren.

Terug
Bovenaan