Heb je na een miskraam een verhoogde kans dat je er weer een krijgt?

Hoi dames,

Ons zoontje Jurian is nu 8 maanden, toen hij op een dag na 3 maanden oud was kwam ik erachter dat ik weer zwanger was, niet gepland natuurlijk maar heel erg welkom en erg bijzonder om zo snel weer zwanger te zijn.
Helaas was de blijdschap maar voor korte duur, ik kreeg een dikke 2,5 week erna een miskraam. Was een enorme klap, en zwanger worden opnieuw durfde ik gewoon niet meer.
Gisteren zijn we erachter gekomen dat ik weer zwanger ben (5.2 weken) dus nog maar net, en ja.. het eerste waar je aan denkt, naast alle blijdschap.. is de miskraam.
Ik ben heel erg bang dat me dit weer gaat overkomen.
Weet iemand toevallig als je na een miskraam ook verhoogde kans hebt dat je weer een miskraam krijgt?

Liefs Janet
mv Jurian 06-07-2007

Hoi J,

Van wat ik heb gelezen is er geen verhoogde kans na een miskraam om er weer eentje te krijgen!

Als je al 2 of meerdere miskramen hebt gehad dan helaas wel.  Dus probeer je niet al te druk te maken. Helaas hou je het toch niet tegen mocht het wel  gebeuren. Ik zelf heb in januari ook een miskraam gehad en hoop het geen tweede keer mee te maken.  

Groetjes Petra  

hoi hoi..

het klopt dat 1 miskraam tegenwoordig gezien wordt als normaal.
ik heb er inmiddels 3 gehad en de kans dat er een 4de keer weer een miskraam komt is groter dan wanneer je nog nooit een miskraam hebt gehad.

dus maak je niet druk... 1x kan gewoon pech zijn (2x ook trouwens)

gefeliciteerd met je zwangerschap!
liefs Carina

hoi, ik heb eigenlijk niets toe te voegen... 1x noemen ze vaak 'pech' en 2x trouwens ook... het blijft spannend, maar probeer ervan te genieten...
succes!
s

Hoi Janetje, ik was gisteren bij de gyn. En die zei dat je helemaal geen verhoogde kans hebt op een mk als je er al een hebt gehad.
En zij zou het toch kunnen weten, toch?
Gr. Yvette

klopt yvette.. niet als je 1 miskraam hebt gehad..

pas na meerdere miskramen is de kans dat het een voilgende keer weer een miskraam is groter dan wanneer je nog nooit een miskraam hebt gehad.

ik weet er jammer genoeg alles van. de kans is bij mij voor een volgende keer groter op een miskraam, dan toen we net begonnen met zwanger worden.

Zo weet je niks en een paar maanden later ben je bij wijze van spreken een expert. toen ik net begon wist ik niet veel, maar nu ben ik al zoveel wijzer (helaas...).
We zijn hier allemaal ervaringsdeskundigen.
Liefs, Yvette

Terug
Bovenaan