Heb vandaag samenlevingstest gehad, nu HSG onderzoek

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een samenlevingstest gehad en dat was ook goed. Hij zag 1 zaadcel zwemmen. Nu moet ik voor een HSG onderzoek. De gynocoloog vertelde mij dat het pijnlijk kan zijn en ik moet van te voren 2 pijnstillers innemen. 1 de avond ervoor en de andere de ochtend voor het onderzoek. Wie heeft dit onderzoek ook gehad en kan me haar ervaring vertellen.

Groetjes Niekie

Hoi,

Hoe bedoel je de samenlevingstest was goed? Hij zag er maar 1 zwemmen toch? ALs ie goed was zal hij er wel meer hebben gezien en begrijp ik het verkeerd denk ik.

Die HSG heb ik gehad en tja.....het is per persoon verschillend. Bij sommigen is alles goed doorgangkelijk en die hebben er weinig last van. Bij mij zat alles dicht dus was het afschuwelijk en zeer pijnlijk. Ik zou als ik jou was niet teveel verhalen lezen en het gewoon over je heen laten komen.
Hoe beter jij ontspant hoe minder last je ervan zult hebben. Neem inderdaad even een flinke pijnstiller.
Het is geen prettig onderzoek maar voor de meesten blijkt het goed te doen.

Succes
gr.Inge

Het is echt per persoon verschillend!!! Ik voelde er helemaal niks van. Maar je moet wel vragen om bepaalde pijnstillers, die kreeg ik namelijk ook. En dat hielp  denk ik  ook wel!

Hoi Niekie,

Een hsg is echt heel persoonlijk, de een voelt nauwelijks iets en voor de ander is het pijnlijk.
Ik vond het persoonlijk tegenvallen, hoewel......eigenlijk alleen het doorspuiten was vervelend de rest viel eigenlijk wel mee. Het doorspuiten duurt echt maar heel kort. Je staat zo weer buiten! En je krijgt meteen de uitslag, wel prettig.
En het schijnt zo te zijn dat de kans op zwangerschap de eerste 3 maanden na de hsg vergroot is.
Zet 'm op!!!

Liefs Anne

Terug
Bovenaan