heb vertrouwen?

A

Anoniem

Guest
Hi lieve meiden,

Misschien dat de zwangerschap weer flink toeslaat tussen mijn oren, maar goed, ik wil dit graag met jullie delen.

Als ik naar mijn zwangere buik kijk en deze vergelijk met andere zwangere buiken, dan heb ik echt een heel klein buikje... Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en heb net weer een controle bij de verloskundige achter de rug. Geen bijzonderheden volgens haar.

Zomaar een vraagje: zijn de verloskundigen 'supervoelers' of slaan ze met die handen ook de plank wel es mis? Ze kunnen toch nooit weten hoe groot het kind is en of alles helemaal goed gaat? Ik zou best een echo willen, puur voor de bevestiging. Hoe zitten jullie hierin?

Groeten,
Lon

De grootte van je buik hoeft niks te zeggen over de grootte van je kindje. Er zijn zat vrouwen met een superdikke buik die uiteindelijk "maar" een krap 5 pondertje baren. Dus maak je niet teveel zorgen als je vk het niet vertrouwt stuurt ze je vanzelf ddor voor een groei-echo. Maar heb het wel over je onzekerheid met je vk. Misschien kan ze wat daarvan wegnemen.
Sterkte ermee!

Hoi Lon

Ik heb een zoon van 4 en toen ik zwanger was van hem zei de verloskundige je mag blij zijn als hij 48 cm en 2800 gram is ik was 22 kilo bijgekomen want ik had heel veel vocht en een joekel van een buik nou bij de geboorte bleek mijn zoon 3260 gram en 51 cm te zijn toen zei de verloskundige ow ik heb me wel erg vergist dat gebeurt me niet snel maar ja het kan gebeuren he maar inderdaad de grootte van je buik zegt helemaal niks over je kindje

Succes verder en geniet ervan maak je daar maar niet te druk over

Groetjes Mariet

Terug
Bovenaan