heb wat advies nodig

goeie avond!! ik heb een beetje advies nodig.

normaal gesproken ben ik een ontzettend lekkere eter en ik eet dan ook bijna alles. ik liet me weleens gaan met ben&jerrys, lekkere koekjes en ben dol op kerstschuimpjes :D

maar nu heb ik het volgende probleem, ik heb geen eetlust meer, eigenlijk al vanaf het begin van me zwangerschap niet meer. ik eet weinig (vandaar dat ik ook afval denk ik) en ik moet mezelf echt dwingen om te gaan eten. ik heb er geen zin in en heb nergens trek in. als ik heb gekookt, heb ik al gegeten en gedronken bij wijze van. als ik iets lekkers haal voor mezelf, dan staat het vervolgens een week in de (koel)kast of nog langer.

met mn eerste zwangerschap had ik er geen last van en ben toen ook 22 kilo aangekomen. nou is dat nu niet de bedoeling maar wil graag een beetje advies hoe ik nou iets aan m'n eetlust kan doen, als jullie een idee hebben tenminste!

Zo, dat is echt heel herkenbaar!

Ben nu ruim 18 weken zwanger van mijn tweede kindje en moet net als jij mezelf er echt toe zetten om wat (gezonds) te eten. Ook ik heb hier bij mijn 1e zwangerschap absoluut geen last van gehad, was toe 21 kilo aangekomen.
Ik ben tot nu toe 2 kilo aangekomen, bijn mijn vorige zat ik met 18 weken zeker al op +7 kilo...

Ik maak me maar niet teveel zorgen, volgens de vk groeit Draakje (werktitel :)) als kool. Gelukkig heb ik wel veel zin in... Mandarijnen! Maf hè?
Helaas krijg ik brood, vleesvervangers (ben vega) en zuivel echt nog steeds niet door mijn keel..
Word al misselijk bij 't idee :-(

Het is vooral wat lastig om te zorgen dat ik toch genoeg 'bouwstoffen' binnenkrijg, ben dus maar wel begonnen met extra (zwangerschaps!) vitaminen te slikken. En voor de rest... Pfff, het veranderd zo per week hoe ik me voel, wie weet komt de eetlust wel weer terug.

X
Evje

hier nog 1 ik heb ook met mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad en nu eet ik ook bijna niet heb nergens trek in ben zelfs afgevallen , maar het is niet erg je kind neemt genoeg en wat ik doe is gewoon is mijn maaltijden nemen ook al heb ik geen honger ik dwing me er gewoon toe anders ga ik mezelf ook niet lekker voelen .
misschien iets voor jou .
en als je niet tegen eten koken kan laat het iemand anders doen .
ik hoop dat de trek gauw weer komt maar zou me er niet al te druk over maken , maar zou het wel overleggen met je vk want je moet natuurlijk niet te veel gaan afvallen .
heel veel succes verder .

liefs evelien

Ik eet wel goed, maar ben nog maar 2 kg aangekomen. Daarnaast gaan al m'n broeken die ik had gekocht me te groot zitten. Ik ben dus eigenlijk ook aan het afvallen.
Mijn verloskundige zegt dat het niet erg is. Die kleine krijgt wel wat ie nodig heeft, daarom slank ik ook af.
Nu was ik voor de zwangerschap 5 kg te zwaar, dus is het bij mij niet erg.
ik slik wel zwangerschapsvitamines, waar alles voor jou en je baby inzit. Zo weet ik zeker dat we allebei binnenkrijgen wat nodig is. Verder zou ik gewoon datgene eten wat je wel kunt eten en lekker vindt.
Dat zijn mijn tips, hopelijk heb je er wat aan.

Liefs Patricia

Terug
Bovenaan