heb wat vraagjes

hoi,

ben hier nieuw, had al een bericht geplaatst op het forum zwanger worden, maar aangezien we al een jaar bezig zijn lijkt mij deze toch meer geschikt.
Ben vandaag naar de HA geweest, toen ik aangaf dat we nu een jaar met de pil zijn gestopt en ik niet echt regelmatig ongesteld ben krijg ik direct een verwijzing voor de gyn. Ook mijn man moet  nu al zijn zaad laten testen, dat gaat as maandag al gebeuren. Op 9 sept. hebben we dan de afspraak bij de gyn.
Wie kan mij vertellen wat me daar te wachten staat?

groetjes sylvia

Hallo!
Welkom hier!
Meestal als je voor het eerst naar de gyn gaat, wil hij je temperatuur van een maand of 2 weten. Dus het is wel handig als je daar alvast mee begint, anders duurt het allemaal weer langer.
Verder stelt hij veel vragen over hoe vaak je sex hebt enzo, en over erfelijke ziektes.
Toen bij mij uiteindelijk nog niets duidelijk werd kreeg ik een inwendig onderzoek. Daarna werd ik doorgestuurd naar de ivf-arts om daar met Clomid te beginnen om een eisprong op te wekken. Maae dat hangt er dus vanaf wat er aan de hand is.
Veel succes met het waxhten op de uitslag van je man, spannend! (Wij kregen vorige week de uitslag dat het supergoed is!)
Groetjes Aslan

Hoi Sylvia,

Ik ben zelf ook een aantal maanden geleden bij de gynaecoloog terecht gekomen. Ik kreeg inderdaad ook een vragenlijst (net als mijn   man) die we in moesten vullen. Tevens heb ik een aantal bloedonderzoeken gehad (op verschillende momenten in mijn cyclus) om te testen op evt. soa's en om mijn progesteron te meten. Bij mij kwam er helaas uit dat ik een chlamydia infectie heb gehad en er moest eerst onderzocht worden of deze schade had aangericht dmv een laparascopie (kijkoperatie). Gelukkig was dit niet het geval en ik ben nu met mijn 2e kuur Clomid bezig omdat mijn cyclus erg onregelmatig / lang is.
Succes bij je bezoek aan de gynaecoloog!
groetjes,
Layla

Hoi,
Er is een rijtje standaard onderzoeken:

bloed prikken
urine test
zaadtest
inwendige echo
samenlevingstest
hsg
kijkoperatie in sommige gevallen

Ik heb dit hele rijtje gehad en bij ons kwam eruit dat mijn eileiders verstopt zaten, mijn man slecht zaad heeft en mijn slijm vijandig is.
Het hangt er dus vanaf wat ze vinden hoe het verder verloopt en welke onderzoeken ze nog meer doen.
In het eerste gesprek wordt er hooguit een inwendig onderzoek gedaan maar normaal gesproken worden er wat vragen gesteld en worden er afspraken gemaakt voor de bovenstaande onderzoeken en krijg je instructies mee.

Al met al is het niets om je zorgen over te maken. Je wordt wel samen verwacht.

Succes,
gr.Inge

Terug
Bovenaan