hebben julie een nieuw baby matras gekocht voor nummer twee?

zoals de titel al zegt hebben jullie een nieuwe matras gekocht voor jullie tweede, derde baby?
ze zeggen dat je iedere baby een nieuw matras moet kopen.
iris heeft niet gesplast op de matras en ook niet gebraakt. (matras heeft dus niks geleden)
het heeft nu een jaar langst iris haar klerenkast gestaan met aan beide zeide een hoeslaken.
moet ik nu toch een nieuw matras kopen of kan onze tweede er op liggen

Stan slaapt op hetzelfde matras als waar Ilse op gelegen heeft. Het matras heeft hier ook niks geleden en hij slaapt er goed op. Wel draai ik het matras regelmatig om (net als  de matrassen  van onszelf).
Dus hier geen nieuw matras.

Liefs Jeske

Hey Petra!

Geen idee hoeveel ik hiermee op mijn hals haal, hahahah!
Maar bij de geboorte van Thomas hebben wij gewoon het matrasje gebruikt dat we van vrienden hadden gekregen, van hen hadden we ook de baykamer overgekocht. Overigens weet ik dat zij een schoonmaak- en houd ticje heeft, dus dat het echt niks geleden heeft.
Bij de geboorte van Nina Is datzelfde matrasje naar Nina gegaan, en voor Thomas hadden we een nieuwe (2e hands) babykamer gekocht en ook daar zat een matrasje bij. Heerlijk een afritsbare hoes erbij en het ding was van top kwaliteit. Gekocht bij kinderpark hier een dorp verderop.
Nu voor Joep komt er een nieuw matras bij, wel van een goedkoper soort, en die gaat dan naar oma toe zodat Nina daar lekker kan blijven liggen in het bedje dat ze daar heeft. Het goede matrasje dat daar nog in ligt gaat gewoon door naar Joep...
Hier gaan de matrasjes dus ongeveer 3 kinderen mee, hahaha!
Moet ik er eerlijk bij zeggen dat het matras van Nina ( nu pas) tekenen van slijtage gaat vertonen. dat het dus iets begint "in te liggen" als je begrijpt wat ik bedoel?
Dus er wel verschil zichtbaar tussen de duurdere soorten en de goedkopere!

Liefs, marieke

Wij hebben 2 dezelfde matrasjes van Leen Bakker (redelijk dik). Dean slaapt nog in een ledikantje (oeps) en daarom hebben we dus 2 ledikant-matrassen.

Ik zou gewoon het matrasje van Iris gebruiken hoor!

Groetjes,
Nelly.

Hai mama`s,

Ik sluit me bij Marieke aan, doe daar ook niet zo moeilijk over eigenlijk. Wij konden een wiegje van mijn ouders lenen, waar al een oud matrasje inzat. Deze hebben wij bij onze oudste zoon gewoon gebruikt, helemaal omdat we in een vochtige kamer sliepen en eigenlijk al wisten dat er wel schimmel in zou komen. (En ja ik weet het was niet zo gezond, maar we hadden al vochtvreters en luchtten erg veel!! Maar op dat moment weinig keus...)
Nu zijn we ondertussen verhuist, en bij onze kleine meiss heb ik een nieuwe matrashoes eromheen gemaakt. Dit omdat je deze matrasjes niet kan kopen omdat het een ovale is en een lastige maat....
nu heb ik hem dus lekker weer gebruikt, en hij bevalt prima!

Succes met je keuze!

Liefs wendy

Hoi,
Wij hebben voor de tweede een nieuw matrasje gekocht bij Ikea.... wilde niet nog zo'n dure kopen. Skip (de oudste) lag namelijk ook nog in een ledikant dus dat matras was in gebruik, anders had ik dat matras zeker gebruikt. Nu ligt Skip wel in een gewoon bed, dus is het matrasje doorgegaan naar Bo en komt straks de kleine te slapen op het Ikea-matrasje. Prima toch! (ze slaapt toch de eerste tijd lekker bij ons op de kamer in een wiegje).
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan