hebben julie vaste tijden voor het naar bed brengen?

hmimes

New member
Dit geldt voor de avond en de middag ?
Die van mij gaat in de ochtend na de 2e fles rond 10:30 naar bed laat hem tot ongeveer 12:00 liggen . Eerst bleef hij langer . Maar merk dat hij steeds korter slaapt . Moet ik hem anders niet gelijk na de fles in bed leggen , en niet meer steeds zelfde tijd . Ik lees in het boek dat Ria bloem schrijft dat je op de symtomen moet letten en niet aan de tijden moet houden . Maar hij is nu gewend aan de tijden en heeft dan ook slaap symtomen . Daarna 3e fles 14:00 en slaapt dan ongeveer tot 16:00 . Dan van 18:00 tot 23:00 tot ik hem zelf wakker maak voor de fles .
 
Ik doe het allemaal op gevoel, dus let meer op de symptomen. Hier slaapt ons ventje 's ochtends uit, 's middags valt hij in slaap tijdens onze wandeling en 's avonds valt hij de laatste tijd rond een uur of 8 in slaap. Dan maak ik hem wakker voor zijn flesje rond half 11/ 11 uur en daarna slaapt hij lekker door.

Maar naarmate ze ouder worden, slapen ze ook minder. Mijn zoon is volgende week 4 maanden oud, maar hij slaapt nog best veel.
 
Ik kijk ook altijd een beetje naar de symptomen. Hij kan het heel goed zelf aangeven. Meestal zo rond half 11, 11uur dan word hij moe en leg ik hem op bed en dan slaapt hij altijd tot 2 uur soms wat langer maar ik moet hem dan bijna altijd wakker maken om te drinken. Daarna is hij wakker en ik wil hem dan graag ook rond half 5 nog even in z'n wiegje laten slapen want hij is dan wel een beetje moe maar hij vertikt het vaak om te gaan slapen hij wil dan het liefst een beetje op schoot hangen. En verder is hij de hele avond bijna wakker, hij vecht dan echt tegen de slaap en soms doet hij dan wel even een hazeslaapje op schoot. Om 22 uur krijgt hij de laatste voeding en dan gaat hij slapen tot ongeveer 6/7 uur. Dan weer terug in bed tot meestal ongeveer 8.15 soms zelfs tot bijna 9uur.
 
Ik let op de signalen en hou de klok met een schuin oog in de gaten. Julia is altijd ongeveer een uur wakker en slaapt daarna een klein uurtje. Als ze langer dan een uur wakker blijft kan ze bijna niet meer zelf in slaap vallen, duurt het zo een half uur langer waarbij ze super onrustig is! 'S avonds gaat ze tussen 18:45 en 19:15 naar bed, ze is dan ook echt moe en slaapt dan in één ruk door tot 07:00.
 
Hier wordt Myrthe om 08.00 wakker krijgt dan haar fles en dan speelt ze in de box en valt af en toe even in slaap. Dan krijgt ze om 12.00 de fles en gaan naar bed tot 15.00 dan weer een fles en dan doet ze in de box een aantal hazeslaapjes 18.00 weer een fles en ligt dan vaak lekker bij mij te slapen tot 21.00 fles en gaat dan naar bed en slaapt de nacht door tot 08.00
 
ik kijk eigenlijk alleen naar de voedingstijden. die hou ik echt om de 4/4,5 uur, en hoe lang ze wakker is dat is verschillend per keer. savonds is ze meestal wakker, doet ze tussendoor hazeslaapjes. de laatste fles is meestal tussen 21.00 en 22.00 uur.
 
Terug
Bovenaan