hebben jullie al een ritme?

Ik vraag me dus af of jullie allemaal al een bepaald soort ritme aanhouden.
Ik merk gewoon dat er bij ons totaal nog geen ritme inzit.[wel met de voedingschema, maar dan meer met het naar bed gaan overdag en savonds enz]
Ik ben wel benieuwd hoe het  bij jullie zoeen  beetje de dag verloopt?groetjes wendy

Jasmijn is nu 10 weken oud en sinds een week of 2 hebben we best wat ritme . Bij voeden op verzoek heb ik altijd al gedacht Ik ben gekke henkie niet!
ik probeer 7, 1, 15, 19, 23 uur aan te houden en vaak ok om 4 uur snachts nog.
dat betekent dat ik ze sosm wakker moet maken omdat ik anders s avonds veel te laat uitkom. Ikmaak haar wkker door eerst de lampen op de gang aan te doen en en hard op te praten vaak zt ze dan toch al tegen het wakker worden aan. S avonds om 23 uur probeer ik juist zo stil mogelijk te zijn zodat ze bijna slapend drinkt en dus ook gelijk weer verder slaapt voor de nacht.
Overdag na de voeding in de box en als ze gaat geeuwen of kleine oogjes krijgt terug in bed.
Dat loopt niet zo soepel want dan gaat ze vaak erg huilen en ze doet vaak alleen hazenslaapjes in de wieg.
Toh houd ik vol, ik haal haar er niet uit, aai alleen even over haar bol en geef een speen.
Zo kun je zelf een beetje regelmaat inbouwen anders word je gek hoor!
groetjes Elke

Hoi,

Mijn zoontje is nu 10 weken.Hij kríjgt meestal 5 voedingen op een dag en dit om de 4 uur.De laatste fles krijgt hij vaak om 21.00 uur en dan slaapt hij door tot ongeveer half 7.Soms komt het niet goed uit en dan maak ik hem om 11 uur nog wakker voor zijn vijfde fles met het resultaat dat hij dan ook langer doorslaapt.Overdag is hij zo'n anderhalf uur wakker en daarna slaapt hij door tot aan zijn volgende voeding."s Avonds is dat hetzelfde als hij zijn laatste fles om 9 uur krijgt ,maar als dat later is leg ik hem direct na zijn fles weer terug in bed.

Hoi,
Omze dochter is nu bijna 8 weken oud. Ondertussen beginnen we er wel een beetje ritme in te krijgen. Ze krijgt nu 5 voedingen per dag (meestal 7, 11, 15, 19 en 23 uur)
Overdag slaapt ze veelal gewoon beneden in de box of de kinderwagen, maar na de voeding van 19 uur leggen we haar in bed, om 23 uur maken we haar wakker en daarna slaapt ze de hele nacht door. Meestal moeten we haar 's morgens om 7 uur gewoon wakker maken.
In het begin hielden we haar zolang mogelijk bij ons beneden, met als gevolg dat zij had bedacht dat ze na 11 uur eerst nog 2 uur moest gaan krijsen. Dit is nu in elk geval ook afgelopen. Ze gaat nu na de laatste voeding vrijwel meteen slapen.
Gr, Heike

Terug
Bovenaan