hoihoi, wij zijn met de oudste toen hij 10 maanden was naar turkije geweest, en het is wel even anders dan wanneer je met zijn 2en gaat, maar niet echt een ramp zeg maar, je mag extra gewicht meenemen voor je kleine.
Wij hebben bij het opstijgen en dalen hem een flesje gegeven tijdens het opstijgen ging dat prima, met dalen wat minder toen had hij wel wat last., maar het was ook op het moment dat hij eigenlijk nog geen honger had, je kan dan evt proberen om een speentje te geven of iets anders waar hij op kan sabbelen. Ze hebben tegenwoordig voor die kleintjes ook speciale oordopjes voor in het vliegtuig (bij drogisterij of apotheek).
Het enige wat ik echt vervelend vond waren de mensen in het vliegtuig die er geen begrip voor konden opbrengen dat je kindje aan het huilen was, en van die geergede(raar woord) blikken op je af stuurde, zo van je neemt zo'n een kleintje toch niet mee op een vliegreis, ja duh. mijn man zei toen heel verhelderend, niks van aantrekken je ziet ze toch niet meer. dus niks van aantrekken en je lekker met je kindje bezig houden.
Tijdens de vakantie hebben wij wel gemerkt dat je voor de eerste paar dagen zelf luiers en voeding mee kan nemen, en de rest daar aanschaffen. het ligt een beetje aan waar je heen gaat, wat betreft merken en prijzen. ( in turkije heb ik geen pampers gezien, en vond ik de luiers qua kwaliteit niet zo fijn, we hebben ook een keer op levkas een pak pampers gekocht en daar heb ik ruim 20 euro voor betaald) dus het verschilt echt. ik heb ook gehoord van andere mensen dat in spanje bv de prijzen en assortiment (voeding en luiers) best meevalt.
Maar dat moet je zelf overwegen van wat neem ik mee en wat niet. wij hebben het samen met onze zoon prima naar ons zin gehad, en een hoop met die kleine gelachen.
Ik zelf zou een volgende keer wat meer zelf meenemen.(nu ik er weer aan terug denk)
en neem wat speelgoed mee waar die in het vliegtuig mee kan spelen, zodat je hem wat kan afleiden, voor zo'n kleintje is het wel een lange zit, en ze zitten als je pech hebt de hele reis bij je op schoot. dus favoriet speelgoed.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie en geniet ervan.