Hebben jullie al nagedacht over werken na de bevalling?

Hoi allemaal, hoe is het? Met mij gaat het goed! Ben echt blij alweer bijna 18 weken te zijn!! Voel de kleine al 2 weken elke dag bewegen en zelfs mijn man heeft het al gevoeld! Heerlijk gevoel!

Hebben jullie al nagedacht over hoe je het gaat doen met werken wel of niet en hoeveel?
Ik heb een paar dagen geleden maar eens bedacht hoe ik het wil. Na de bevalling van onze eerste was ik het liefst gestopt met werken, maar financieel wordt het dan niet echt leuk. Ik heb toen na mijn gewone verlof 3 maanden onbetaald verlof genomen en wat vakantie. Onze kleine was bijna 7 maanden toen ik weer ging werken (ruim 2 dagen)

Maar ik heb gelezen dat je vanaf 1 jan 2009 6 maanden onbetaald verlof mag nemen. Heb even zitten twijffelen of dat niet erg lang is, maar ik ga het toch doen!! En heb er nu al zin in haha.
Ik wil graag totdat de kleine 6 maanden is volledig verlof hebben en hierna nog 6 maanden 1 dag in de week werken en als de kleine dan 1 jaar is weer gewoon ruim 2 dagen werken.
Heb het berekent en volgens mij heb ik hier recht op. Ben benieuwd of ze op mijn werk moeilijk gaan doen?

Ben heel benieuwd of jullie hier al mee bezig zijn.

En nu zijn we druk bezig met een naam verzinnen. Pfff zo moeilijk haha.
Onze eerste heet Thijmen Matteus met als roepnaam Thijmen. Een meisjes naam vinden wij niet zo moeilijk maar een jongensnaam oei...

Groetjes!

Hoi,

Nou, als ik jou was zou ik er voor gaan! heerlijk hoor zo lang verlof. Ik kan dat financieel helaas niet voor elkaar krijgen!

Ik blijf 36 uur werken, mijn mannetje is 2 dagen thuis. het gaat er als volgt uitzien.

maandag: om de week ik thuis met kleine, andere week crech
dinsdag: oma
woensdag: crech
donderdag: pappa
vrijdag: pappa

Prima geregeld al zeg ik het zelf! haha

gr. jacqy
19+2

Hoihoi,

Wow, dat lijkt me heerlijk zo lang verlof! Maar helaas, zal dat er voor ons ook niet in zitten... Ik ben na de geboorte van de oudste eerst 16 uur gaan werken en toen ik van baan veranderde 20. Straks wil ik 20 uur blijven werken en ziet het er bij ons zo uit

maandag; papa
dinsdag; kdv
woensdag; mama
donderdag kdv
vrijdag; mama

Ik heb dan 1x in de twee weken een dag "over". Dan kan of m'n man gaan werken omdat het best druk is op z'n werk of ik heb lekker een dagje voor mezelf waarin ik kan soppen e.d. zonder dat ik daarbij wordt 'geholpen' door onze eigenwijze peuter...

Groetjes,
jo

Mijn vriend is zzp'er en blijft straks (meer dan) fulltime werken. Ik ga 24 uur werken. Het ziet er bij ons dan als volgt uit:

Maandag: kdv
Dinsdag: kdv
Woensdag: mama
Donderdag: kdv
Vrijdag: mama

Drie dagen kdv is voor mij echt max. Maar mijn vriend en ik hebben beide een goed gevoel bij het kdv, dus ik heb daar alle vertrouwen in. Mijn moeder had wel graag een dag willen oppassen, maar ze woont te ver weg (120 km). Nu hoeven we ons in het weekend niet bezwaard te voelen wanneer we een keer een beroep willen doen op de opa's of oma's om een keer op te passen.

Hoi,

Hier is ook uitgebreid nagedacht over hoe nu en hoe straks. Bij de eerste werkte ik fulltime en manlief ook. Na de bevalling ben ik na 10 weken weer aan het werk gegaan. eerst een half jaar voor 2/3, en daarna weer fulltime. Gelukkig kon dat toen wel op 4 dagen. Manlief was eens in de twee weken een dag vrij. Dat was hard werken.
Toen de tweede geboren was, hadden we beide betere contracten en kon er wat meer. Ik ben toen het eerste half jaar thuisgebleven en ben daarna weer voor 0.8575 FTE gaan werken, op vier dagen. Manlief werkt ook vier dagen (0,8 FTE). Nu neme ik weer het eerste half jaar verlof op, en daarna werk ik de rest van het schooljaar 0,6 FTE (3 dagen). Daarna zie ik wel weer verder.

De eerste jaren hadden we beiden regelmatig wisselende werktijden en roosters. We hadden toen een flexibel contract bij het kdv en opa en oma paste af en toe op. Al met al ging de oduste gemiddeld 3 dagen per week naar het kdv en anders was papa thuis of was hij bij opa en oma. Toen de tweede er was, gingen ze beiden 3 dagen per week naar het kdv. En dat zal straks, na het eerste ha;f jaar dus ook zo zijn.

Aangezien de oudste nu ook naar school gaat (sinds oktober) hebben we wel te maken met meer opvangadressen. We hebben het kdv, de BSO en een gastouder. Hoop geregel en gesleep meer dan toen we alleen nog met het kdv te maken hadden!

Zijn er ook moeders die er bewust voor (kunnen) kiezen om helemaal te stoppen met werken? Of vaders? Zelf zou ik het niet willen, omdat ik mijn werk zo leuk vind. Als het onderwijs heel veel meer zou betalen, dan zou manlief wel thuis willen blijven. Die riep en roept nog steeds dat hij wel huisman wil zijn. Maar goed, dat is met wat we verder willen, niet mogelijk.

Ik ben altijd wel benieuwd naar de keuzes die mensen hier in maken en waarom ze die keuzes zo maken. Kom maar op met al die reacties!

Ik werk nu 36 uur en wil in principe 3 dagen gaan werken. alleen op dit moment is het allemaal beetje onzeker. COntract verloopt 1 juni en aangezien het een rustige tijd is (werk bij een makelaar), is contract ook onzeker. Denk zelf dat t niet verlengd wordt. Maar dan heb ik in ieder geval langer verlof want niemand staat er om te springen om een 6 maanden zwangere vrouw aan te nemen, of het is echt voor tijdelijk (vakantie invallen ofzo). Mocht ik hier blijven werken dan wil ik ene week 3 dagen en andere waarsch 4 (makelaar werkt ook op zaterdag).
Denk niet dat ik veel aanbod van familie krijg voor opvang (mijn familie woont te ver weg en schoonfamilie ook niet veel opties), dus zal denk thuisopvang bij een vrouwtje uit de buurt worden.

Diep in mijn hart verheug ik me  erop dat contract niet verlengd wordt en ik dus langer verlof heb, erg he? Uitkering krijg ik toch wel, Maar als ik met verstand denk is het toch het beste dat het wel verlengd wordt, Maarja dan zal t weer voor half jaar zijn, en dan zijn ze daar 4 maanden van kwijt ivm verlof. Mag geen reden zijn om contract niet te verlengen maar zal vast wel meespelen. We zien t wel, wil me er niet druk om maken, de kleine is t belangrijkst op dit moment.....En ga ervanuit dat alles weer helemaal goed komt!

Hoi,

Met de dat 1e is geboren ben ik voor 18 uur per week gaan werken. Ik werk in de zorg en werkte tot en met de 2e slaapdiensten door de weeks.
Dan gingen ze naar een gastgezin waar ze ook bleven slapen, want mijn man moet `s nachts al gaan werken. Dan had ik wel gelijk het aantal uren wat ik moest werken.

Nu werk ik vanaf januari als volgt:
1e week van de maand werk ik op donderdag en vrijdag van 14.00 tot 21.00 en gaan de kinderen naar de buurvrouw die gastouder is geworden voor ons. Mijn man haalt ze dan rond etenstijd op. (max. 10 uur per deze 2 dagen)

2e week ben ik door de weeks helemaal vrij en werk ik een slaapdienst in het weekend en is mijn man weer thuis.

3e week zie 1e week
4e week zie 2e week

Zo is het voor ons te overzien en kunnen we het aan. Mijn man werkt fulltime (en soms meer) en ik voor 50%
Het liefste zou ik helemaal de zorg voor onze kinderen willen maar financieel is dit niet haalbaar. Ik zou dan een eigen webwinkel willen beginnen en dit samen combineren met de kinderen. Maar met deze tijd..............nog maar even niet.
En aan de andere kant is het heerlijk om te werken, er even tussenuit thuis, bezig zijn waar je jaren voor gestudeerd heb.

Een kinderdagverblijf of creche is geen optie voor ons.
Opa en oma passen af en toe op als er b.v. ziekte is van collega `s of als onze oppas een keer niet kan. Dus alleen bij noodgevallen.
Verder zijn het een echte verwen opa en oma.

Leuk om te lezen wat een ieder geregeld heeft en wat de overwegingen zijn.
gr. Blije Mama van 2
Oudste 3, tweede 1 en 19+4 zwanger

Wel leuk om te lezen wat een ieder doet en geregeld heb.

Leuk om te lezen hoe iedereen het regelt!

Wij zijn erover uit, ga al het onbetaalde ouderschap aanvragen. We hebben genoeg spaargeld dus dat komt goed voor 1 jaar!! Heb er helemaal zin in!
Ben al voorzichtig mijn collegas aan het voorbereiden, tja en doe vinden het niet zo leuk... Maar dat zou ik ook niet vinden. Toch leuk om te horen dat ze het leuk vinden als ik weer gewoon kom werken.
Maar goed zo'n jaar vliegt voorbij.

Liefs JAnneke (bijna 19 weken)

Terug
Bovenaan