Hebben jullie al (veel) harde buiken?

De laatste 2 weken voel ik het regelmatig samenknijpen onderin mijn buik, vooral met traplopen en fietsen, maar soms ook bij tillen of bepaalde abrupte bewegingen. En in middag/avond altijd eerder dan in de ochtend.

Ze zeggen, als je veel last hebt, moet je rustiger aan doen, maar ja, vind dat altijd lastig. Wat is veel last?? Tja, voorlopig gaat het nog wel. Al wordt het fietsen wel steeds minder aangenaam...

Groetjes, Karin
27+2 wkn

Hoi,

Herkenbaar hoor! Ook ik heb dat gevoel af en toe.
Harde buiken kunnen in principe geen kwaad. Maar het kan wel een teken zijn dat je het wta rustiger aan moet doen.
Bij mijn eerste kindje heb ik tot de dag voor de bevalling gefietst! Dat hoop ik nu weer te kunnen doen. Ik zou zeggen probeer gewoon een tandje rustiger te fietsen, te lopen etc! Van alleen maar op de bank of bed hangen word je ook niet vrolijker!

Goretjes Janneke

hallo,

ook ik heb er last van,. met name wanneer ik ergens mee bezig ben. Maar als ik dan even me ga ontspannen   of even op de bank dan gaat het daarnaook wel weer,

groetjes suuz     27 wk 5dg

hier eigenlijk hetzelfde verhaal.
ik werk als vervangster in het onderwijs en als ik dan net als vandaag en gisteren iemand vervangen heb, dan voel ik het 's avonds wel hoor!
of als ik de hele dag druk ben geweest met de verbouwing van ons huis.. dan heb ik ook last.
zoalng het bij af en toe 's avonds blijft, maak ik me niet druk....

groetjes

Hai, heel toevallig  ben ik vanmiddag naar de vk geweest en alles was heel goed maar heb ook gevraagd naar harde buiken en pijnlijke onderbuik/darmen? Toen vertelde ze me dat het idd groeipijnen zijn, de baby maakt een enorme groeispurt op dit moment...dus niet overbelasting (ja wel voorzichtig zijn natuurlijk) maar het schijnt er echt bij te horen. Ik had het bij de eerste ook wel maar ja, voor alle zekerheid meld ik het dan  maar even bij haar hé. Ik was weer gerustgesteld en  kan dinsdag lekker nog  even met een  gerust hart  naar de zon voor twee weken...  liefs, Elle

Terug
Bovenaan