hebben jullie al zomervakantie-plannen?

Hoi,

Ik kom net terug van het reisbureau. Van de zomer gaan we naar Zuidwest Engeland.
Ik heb er super veel zin in. Naar 2 verschillende parken. Helaas was  1 van de 2 op aanvraag dus ik hoor pas aan het einde van de week of het doorgaat. Duimen!
Vorig jaar zijn we ook naar Engeland geweest (zuidoost) en ondanks het feit dat we flink veel regen hebben gehad wagen we het er weer op.
Voordat we Jasmijn hadden hebben we veel verre avontuurlijke reizen gemaakt, nu gaat dat even niet meer. Mijn man vind dat erg jammer, maar eigenlijk heb ik er niet zo'n moeite mee. Ik vind het net zo leuk om relatief dicht bij huis op vakantie te gaan.
Als we maar de natuur in kunnen.
In maart gaan we naar een landal huisje in nederland, daar heb ik ook super veel zin in!
Misschien ben ik wel net zwanger als we van de zomer op reis gaan. Hopelijk valt de misselijkheid een beetje mee, hihi, maar dat heb ik er wel voor over.

groeten Elke

Hahahaha, wij ook! Wij gaan eind juni/begin juli twee weken naar Cornwall/Devon. Een mix tussen een weekje in een  huisjes park en pre-booked B&B/hotelletjes. Het lijkt me wel geweldig. Als je tips hebt (leuke sites ed) laat het me even weten!

Ik heb er trouwens ook erg veel moeite mee dat mijn trekvakanties even voorbij zijn. Met pijn in mijn hart kijk ik naar Floortje Dessing in Georgie. De rest heb ik er graag voor over, maar mijn avontuurlijke reizen heb ik echt met pijn in het hart (tijdelijk) in de ijskast gezet.

Groetjes, KT

grappig! Wij gaan in dezelfde periode (22-6 tot en met 5-7) naar dezelfde regio.
Welk park gaan jullie naar toe? Wij gaan (als er dus nog plaats is) naar een park in Bodmin en een park vlakbij Clovelly (ik heb de namen zo even niet bij de hand)
Hoe doen jullie dat dan met de BB/hotels slaapt de kleine dan bij jullie op de kamer?
Want dat is de reden dat we dat niet gedaan hebben en 2 kamers boeken vind ik een beetje zonde.
Gaan jullie ook met de boot van Dover-Calais?

groeten Elke

Hoi,

Wij hebben ons oog laten vallen op een park tussen Holsworthy en Launceston, onder Clovelly maar dan iets meer landinwaarts. We moeten nog even kijken hoe we het precies doen met hotels/B&B, maar we hebben Heather wel vaker meegenomen naar hotels. Ze slaapt dan bij ons op de kamer, maar ze slaapt heel vast en goed, dus dat is geen probleem. Leukste is als je een goed hotelletje hebt met een terrasje oid. Babyfoon mee en je kan lekker op het terras nog wat drinken.

Inderdaad, ook de boot van Calais naar Dover. Rijden   jullie in een dag van Nederland naar ZW-Engeland? De dame van het reisbureau zei nl dat het eigenlijk niet te doen was in één keer, maar ik vraag het me een beetje af.

Groetjes, KT

hoi,

Ik weet niet waar jullie wonen, maar voor ons is het 3,5 uur rijden tot aan de boot (hebben we vorig jaar ook gereden). Dat stuk rijd ik.
Daarna even de benen strekken op de boot.
Na de boot (1,5 uur ongeveer met in en uit schepen) is het nog 5,5 uur rijden.
Ruim 10 uur in totaal. Om de boot niet te missen vertrekken we natuurlijk op tijd en in Engeland nog een paar keer stoppen. Al met al zijn we denk ik 12 uur onderweg,

We zijn met kerst naar Franrkijk geweest en dat was ook 12 uur van deur tot deur (incl stoppen) en dat ging heel goed, Van de zomer is Jasmijn wat ouder maar we zien wel hoe het gaat.
Ik vind de boot een goede onderbreking. Daarna rijd mijn man, want ik durf niet links te rijden !!

Er zijn in de buurt van Clovelly veel leuke dingen te doen. Je kunt met een boot nar het eilandje Lundy (vogelnatuurreservaat). Er zijn heel veel kastelen. Er is een wildlife park. Exmoor national park is dichtbij.

Oh ik hoop zo dat het doorgaat en anders zoeken we een ander park in de buurt.

groeten Elke

Hoi,

Wim heeft (eindelijk!) vrij gepland en het is zeker dat we die weken naar Cornwall en Devon gaan. We zitten op dit moment het de plan fase, tevens de fase waarin ik regelmatig de neiging heb om hem zijn nek om te draaien. Op een lieve vreedzame manier dus. Hij heeft nl een behoorlijk eisen pakket, maar ik ben degene die het alllemaal uit mag zoeken en mag regelen. Vind ik op zich niet erg (sterker nog, ik vind het geweldig), maar het gaat zo langzaaaaaam.

De plannig is nu dat we waarschijnlijk vrijdag vertrekken, de boot nemen en dan nog iets verder rijden en hotelletje nemen en de dag erna richting het puntje van Cornwall rijden. Gaan we daar een weekje in een huisje en dan nog een weekje in Devon en vanuit daar gaan we wel in een keer terug.

Heb jij nog tips voor gidsen/sites met leuke parken? We zijn nl op zoek naar rustige parken met veel natuur/ruimte en het valt me wel op dat er veel van die parken heel veel vermaak bieden.

Groetjes, KT

hoi,

Ik heb bij het reisbureau 2 gidsen gehaald: oad en groot brittanie van Buro Britain.
Vorig jaar hebben we een kant en klare reis van Oad gedaan, maar nui heb ik zelf 2 parken uitgekozen.
De meeste parken zijn van die giga stacaravanparken. Dat hebben we vorig jaar gehad en dat zag er niet zo sfeervol uit.
Nu heb ik 2 paken gekozen die ook heel groot zijn met veel faciliteiten in het pak, maar dan huisjes tussen de bomen,
Er staan ook een paar parken in die heel kleinschalig zijn, midden in het bos.
Zonder kind zou ik dat gekozen hebben, maar nu we wat minder op pad kunnen vind ik een park met zwembad en een snackbar toch ook wel handig!

groeten Elke  

hoi hoi, wij gaan 2 weekjes naar Midden Frankrijk, heb er echt ontzettend zin in. we gaan dan in een sta caravan. Mitch is dan bijna 2.
en in mei gaan we samen nog een paar daagjes naar parijs.Ff met z'n tweeen er tussen uit. Ons mannetje zal vast niks te kort komen bij opa en oma. maar ik moet zeggen, dat ik er wel een beetje tegenop zie om hem 4 dagen te moeten missen,
Gaan er meer mensen zomaar er een paar dagen tussenuit met z'n tweetjes.doei doei.Daan.

Terug
Bovenaan