hebben jullie dat nu ook

A

Anoniem

Guest
Hai,

Ik lees nu al een tijdje mee en heb ook eens wat op het forum geplaatst.

Mijn cyclussen zijn niet zo erg lang, gemiddeld 26 dagen en ik ben vrij lang ongesteld, meestal 7of soms wel 8  dagen.

Als ik dus nu mijn vruchtbare periode aan het uitrekenen ben en fijn om de dag ga klussen tussen dag 8 en dag 18 dan moet ik beginnen met klussen terwijl ik soms nog ongie ben!!!!!!!!!! Vind ik niet echt een fijn idee en kun je dan wel vruchtbaar zijn????? Mijn eisprong is gezien mijn cyclus zo rond dag 12 of 13.

Hebben jullie dit nu ook?

Veel liefs
Nataly

Hey Nataly,

zelf vind ik dat ook niet zo een leuk idee maar wat ik in jouw plaats zou doen is testen. Koop eens een paar ovulatie testen en dan weet je precies wanneer je "moet" klussen. Zo doe ik het ook. Ik heb trouwens ook een korte cyclus van 25 dagen. Ondanks dat ik wel ongeveer voel wanneer ik mijn eisprong heb, doe ik toch een test. Gewoon om zeker te zijn. En dat is meestal rond de 11e à 12 dag.
Hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs Caroline

Je kan bij www.predictor.nl uitrekenen wanneer je moet klussen volgens mij is dat niet als je ongi ben moet je maar eens kijken daar!!

Hoi,

Ik ben ook van de korte cylussen gemiddeld 24 dagen. Heb het idee dat mij vruchtbare dagen zo tussen 8 en de 12de dag is. waarschijnlijk eisprong rond de 10 dag (zaterdag).
Eigenlijk verschilt het bij niet zo veel van toen ik de pil   gebruikte toen was ik 4 dagen ongesteld en nu is dat vaak ook zo, afgelopen keer was het maar 2 dagen!

Ik wacht deze cyclus nog even af maar ik denk dat geen gek idee is om een ovulatietest te halen, als is het maar inderdaad om goed zicht te krijgen wanneer het eitje komt. Deze maand dus nog op goed geluk en ja ik kijk ook altijd even op www.predictor.nl Gewoon zo even als de rode duivels weer weg zijn en dan noteren in de agenda en dan de volgende rond maar weer.

Succes
Talke

dan ga je het toch na je ongie doen..kan me niet voorstellen dat in je ongie je vruchtbaar bent. en hebben jullie het stukje al gelezen over vruchtbare dagen en ovulatietesten enzo? als je gewoon zeker wil weten wanneer je ovulatie is, is prima en regelmatig vrijt. maar als je met dat ding de eisprong ziet aankomen en dan pas vrijt is het te laat, aldus dat zegt die beste man..  

Misschien is het handig als je leert de kenmerken van je lichaam te herkennen als je eisprong nadert: je krijgt dan meer en wateriger slijm uit je vagina. Misschien een wat onfris verhaal, maar mij helpt het heel goed. Ik heb zelf juist een hele lange, maar wel onregelmatige cyclus. En zo weet ik toch wanneer ik mijn man eens lief aan moet kijken en ook wanneer ik weer met tampons in mijn tas moet lopen...
Google maar eens naar natuurlijke gezinsplanning.

succes
greet

Terug
Bovenaan