Hebben jullie dit nou ook?

Ik heb een zoontje van nu bijna 5 weken oud hij wil sávonds tussen 7 en 11 niet slapen als hij dan in zn bedje ligt is het alleen maar huilen.
En dan halen we hem er meestal uit en leggen we hem beneden neer omdatonze oudste dan misschien wakker wordt van zijn gehuil.
En dan krijgt hij om 11 uur zijn laaste fles en dan leggen we hem op bed en soms doet hij het goed maar ook vaak dat hij dan weer ligt te huilen.
Of dat hij s'nachts om 3uur alweer wakker is terwijl hij dan ook meer in zijn fles krijgt dan overdag.
Hebben jullie misschien tips om hem zo ie zo die tijd te laten slapen en om hem van de nachtvoeding af te hebben.
Ik probeer het ook vaak om hem overdag wat wakker te houden maar dan slaapt hij meestal wel.

Alvast bedankt.
Gr Miranda

Ik lees in je verhaal dat je probeert om hem overdag wat waker te houden, zodat hij goed moe is voor de avond en nacht... Dat hebben wij ook een aantal weken geprobeerd maar het hielp bij ons ook niet.
Totdat ik de tip kreeg om ons dochtertje juist de hele dag door het zelfde ritme aan te bieden, dus niet wakker houden maar gewoon in bed leggen als ze moe   werd.
Dit zijn we toen gaan doen (wakker worden/maken, verschonen, fles, knuffelen, even in de box ofzo en als ze moe word naar bed) en het werkte vanaf dag 1 pefect!!
Volgens mij was ze gewoon TE moe om te slapen omdat wij haar niet in bed legden  want vanaf die dag gaat het echt goed!
Ze is nu 3 maanden en natuurlijk gaat het wel eens mis (tussen de fles van 15.00 en 19.00 wil ze wel eens niet slapen) maar over het algemeen gaat het super!

En het doorslapen..daar hebben we ook vanalles voor geprobeerd...maar niets helpt!! Tenminste, bij ons niet! Ik zou gewoon blijven geven, er komt echt een ochtend dat je wakker schrikt en dat hij heeft doorgeslapen!!! En zolang hij erom blijft vragen heeft hij het ook gewoon nodig denk ik... Ons dochtertje slaapt vanaf 9 weken door.

Nou, ik hoop dat je er iets aan hebt en succes ermee!!

5 weken is wel vroeg om door te laten slapen hoor! Je kindje heeft het waarschijnlijk nog nodig.
En dat van savonds hebben wij ook gehad. We noemden dat 'huidhonger'. Kindje heeft zo lang in je buik gelegen, en moet nu ineens alleen in een bedje! Da's ongezellig!
Ik heb tijdelijk de avonden lekker op de bank doorgebracht met m'n kleintje op m'n buik te slapen.
Het was na 1 of twee weken over.
Geniet ervan, want over een paar weken/maanden blijven ze niet meer stil liggen!
Liefs Phira

Hoi!!
Dit is vrij normaal voor die leeftijd hoor!!
Oververmoeidheid kan spelen (was hier ook) en rond die tijd komen ook de meeste krampjes op de proppen (was hier ook)
De laatste voeding af helpen zou ik niet uit eigen beweging doen, zeker niet als je kleine wakker is.
Als je (uiteindelijk) je kleine moet wakker maken, kan je het eventueel proberen.
Met 8 weken was hier de nachtvoeding eraf, en met 12 de laatste voeding.
En dat heeft ze zelf(!!) gedaan.

Voor de avondprobleempjes kan je eventueel een warm badje geven, daat kunnen ze rustig van worden.
Ook een klein beetje slappe rooibosthee hebben wij gedaan, werd ze ook lekker rustig van.

Succes!!

dit hebben wij ook gehad, telkens tussen 20.00 en 22.00. en dan sliep ze en moest weer om 23.00 een flesje. best lastig.
ik naam haar gewoon bij me en dan lag ze lekker rustig.

de kraamzorg vertelde dat het ook kan komen omdat ze toen nog in je buik zat.
overdag hobbelen ze mee en dan slapen ze en s-avond lig jezelf stil en dan was de kleine wakker. als het goed is voelde je s'avonds het meeste schoppen.

doorslapen doet ilona nu sinds een klein weekje met 10 weken. soms word ze nog wel de nacht wakker, en dan krijg ze nog een beetje melk.

gr henny

Onze dochter is nu 14 weken. De eerste weken was ze 's avonds ook huilerig. Vaak had ze dan last van krampjes. Ik legde haar dan lekker op mijn buik. Op mijn buik viel ze dan weer in slaap.
Met 5 weken kreeg ze rond een uur of 3 borstvoeding. Met deze leeftijd hebben ze dat ook nog wel nodig.
In mijn buik was ze 's avonds heel actief. Dit ritme hield ze de eerste weken ook aan. Wellicht herken jij het ook van je zoontje.
Het heeft geen zin om je zoontje overdag wakker te houden. Het kan dan zelfs zo zijn dat hij te moe wordt om te slapen, waardoor hij meer gaat huilen.
een duidelijk ritme zorgt ervoor dat hij het verschil tussen dag en nacht leert.
Op het consultatiebureau hebben ze het boekje 'regelmaat brengt rust',   Hierin staan tips in het aanbrengen van een ritme.
Een overgang van jouw baarmoeder naar het slapen in een eigen bedje is ook groot. Wellicht kan een bakerzak hem rust en geborgenheid bieden.
Succes!!
gr. Wendy

Terug
Bovenaan