Hebben jullie dit nou ook?

Ik heb een zoontje van nu bijna 5 weken oud hij wil sávonds tussen 7 en 11 niet slapen als hij dan in zn bedje ligt is het alleen maar huilen.
En dan halen we hem er meestal uit en leggen we hem beneden neer omdatonze oudste dan misschien wakker wordt van zijn gehuil.
En dan krijgt hij om 11 uur zijn laaste fles en dan leggen we hem op bed en soms doet hij het goed maar ook vaak dat hij dan weer ligt te huilen.
Of dat hij s'nachts om 3uur alweer wakker is terwijl hij dan ook meer in zijn fles krijgt dan overdag.
Hebben jullie misschien tips om hem zo ie zo die tijd te laten slapen en om hem van de nachtvoeding af te hebben.
Ik probeer het ook vaak om hem overdag wat wakker te houden maar dan slaapt hij meestal wel.

Alvast bedankt.
Gr Miranda
 
Hi,

Onze kleine man huilde de eerste 3 maanden van 17 uur tot 22 uur 's avonds. Dan wilde hij veel vaker gevoed worden en wilde niet in zijn bedje liggen maar op schoot. Daar dus helaas geen tips voor. Hoort er een beetje bij in het begin.

En die nachtvoeding om die er nu al af te halen is erg vroeg hoor. Geloof dat veel fleskinderen met geluk rond de 12 weken doorslapen en geen voeding meer nodig hebben. Ben hier pas met 6 maanden gestopt met de nachtvoeding. Die had hij eerder nog echt nodig.

Dus helaas geen tips, maar misschien wel enige geruststelling.

Groetjes
 
Hoi,
onze Quinn is ook wakker tot 23 uur. Dat is eigenlijk elke dag zo. Daarna slaapt hij wel goed in na de fles. Hij is inmiddels wel van de nachtvoeding af, maar dat is erg vroeg hoor. En dit hebben we niet bewust gedaan,  maar hij sliep vanzelf steeds iets langer door 's nachts. Overdag is hij wel erg wakker en alert en vrij actief.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01
 
Hoi Miranda,

Mijn meisje is bijna 8 weken en is ook vaak 's avonds wakker ( dat was ze in mijn buik ook). Ik heb gemerkt dat wakker houden overdag geen zin heeft. Consultatie bureau zegt hoe beter ze overdag slapen hoe beter ze 's nachts slapen. Wat bij Evi ontzettend goed helpt om ze voor de laatste voeding in bad te doen, dan de fles en ze slaapt als een roosje. Sinds 3 weken slaapt ze ook door, 22.00 laatste fles en dan pas om ongeveer 6.30.
Maar ik baker haar ook in omdat ze zich zelf anders uit haar slaap houdt door te zwaaien met haar armen.

groetjes Sonja en Evi
 
Hoi,

Mijn dochter sliep de eerste 3 tot 4 maanden ook niet op de avond. Het had ook geen zin om haar dan op bed te leggen, dan ging ze alleen maar huilen. Ze had gewoon nog geen goed ritme. Gelukkig ging ze na de laatste fles van 22:30 uur wel goed slapen.
Na ongeveer 3 maanden zagen we dat ze steeds eerder moe werd en legde ik haar steeds eerder op bed. Ze werd dan nog wel wakker voor een avondfles. En later ook niet meer.
Ze ging de nacht doorslapen voor het eerst toen ze 9 weken was.
Het ritme komt meestal vanzelf, maar het kan wel even duren.

Groetjes
 
Bij mijn dochtertje werkt het nog wel eens om haar dan b.v. om 20.00uur nog een klein flesje te geven (60cc), even met haar te spelen en haar dan weer naar bedje te doen. 9 v/d 10 keer trapt ze er in .

En het 's nachts wakker worden, tja, je kindje is nog wel heel erg jong om echt door te slapen. Die van mij is nu 14 weken en slaapt nu net door (ze krijgt in haar laatste fles al een beetje nutrix). Ik weet dat je dat niet wil horen (wilde ik ook absoluut niet) maar helaas is het zo! Misschien kan je haar de laatste fles met een kv voor de hongerige baby geven. Dit rekt het misschien net lang genoeg om voor jou tenminste een paar uur achter elkaar te slapen.

heel veel succes!
gr.eveline1979
 
ik weet niet of je flesvoeding geeft of borst voeding
bij ons kwamen we er achter dta meneer niet genoeg had aan gewone voeding en hebben moeten overstappen op voeding voor hongerige baby's misschien een tip
succes
 
Hoi Miranda,

De meeste baby's hebben tussen 7 en 11 uur 's avonds een huiluurtje of uurtjes. Gaat naarmate ze ouder worden vanzelf weer over. Het heeft meestal niets te maken met honger, maar meer dat ze dingen gaan verwerken. Het is natuurlijk niet niets voor zo'n klein hummeltje. Zo zit je nog lekker in mama's buik en opeens zit je in de grote wereld.  Wat betreft de nachtvoeding. Ze geven vanzelf aan wanneer ze het niet meer nodig hebben. De een is daar sneller mee dan de ander.

Groetjes Sylvia
mama van Gavino(26-01-2006)
 
Terug
Bovenaan