Hebben jullie dit ook al eens gehad?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu bijna 28 weken zwanger. Eergisteren op controle geweest. Alles is in orde, alleen is mijn kleintje reeds goed ingedaald. Gelukkig is alles nog goed gesloten. Binnen 3 weken moet ik opnieuw op controle. Wel moet ik het wat rustiger aan doen, maar met een peuter van 2 jaar in huis lijkt mij dat niet echt mogelijk.

Maar eigenlijk wil ik je hetvolgende vertellen wat mij gisterenavond overkomen is;

Na eten kreeg ik plots heel veel krampen in mijn buik. Mijn baby was heel beweeglijk. Mijn buik stond héél gespannen en je kon bijna de volledige vorm van de baby van buitenuit zien. Mijn buik was precies vierkant, dan driehoekig,... en ik maar puffen en zweten want dit was helemaal niet aangenaam. Ook had ik wat lage rugpijn.
Ik vroeg aan mijn man om bij mij te blijven, want ik voelde mij helemaal niet goed.
Dan ben ik snel een paar keer naar het toilet moeten gaan, dacht bijna een paar keer flauw te vallen, en maar puffen, zweten en koude rillingen.
Op hetzelfde moment moeten overgeven, ... en plots was alles over.
Heb nogmaals moeten opstaan met het gevoel dat mijn buik ging springen, ... en plots was het weer over.
Ben in slaap gevallen, de ganse nacht nergens meer last van gehad en deze morgen fris opgestaan.

Zijn er mensen dit dit ook al is overkomen?
Is dit omdat mijn kleintje zo beweeglijk was en gans mijn darmflora en maag in de knoop heeft gestampt?
Heeft  mijn kleintje  een paar gedraaid?
Was dit een 'harde buik'? Bij mijn vorige bevalling heb ik dit niet gehad. Ben bevallen met keizersnede.
Zou ik iets verkeerd gegeten hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen. Ik voel mij nu goed, alhoewel ik nog steeds veel rommeling in mijn buik heb, en mijn kleine redelijk veel beweegt...

Dank voor uw reacties en voor iedereen een goede zwangerschap gewenst !
Mama Els

Hoi Mama Els,

Ik heb het ook gehad een paar weken terug, toen dacht ik ook: oh jee nee toch het gaat al beginnen. Ik ben nu 34 weken en het was toen dus echt te vroeg. Die kleine ging vreselijk tekeer, mijn darmen krampten, maar ook de baarmoeder. Ik ben op bed gaan liggen en heb het maar afgewacht. Uren later ontzettend naar de wc geweest en toen was het over. Daarna heb ik het niet meer gehad. Het klinkt toch een beetje als dit wat jij hebt meegemaakt. Ik denk dat de kleine het niet eens was met het protest van mijn darmen op het eten en dat die vervolgens ook heeft zitten trappen etc...
Maar die kleine zit er nog prima en zal nog wel even duren denk ik!

Groetjes
Wasabimammie!

Dat is vreemd, ik heb net zoiets gehad toen ik nog maar net zwanger was! We waren op vakantie in Duitsland en ik wist nog niet eens zeker of ik zwanger was...  Ik was zo beroerd dat ik 's nachts in de badkamer op de koude tegelvloer ben gaan liggen omdat ik dacht dat ik flauw zou vallen - het voelde als een kruising van vreselijke menstruatiepijnen en voedselvergifting. De volgende nacht had ik 't weer, en daarna was 't over.

Wat ik maar wil zeggen: kennelijk heeft 't niets te maken met dat het kind eraan komt, want ik ben nu pas 9 weken zwanger! Heel veel sterkte - ik hoop dat 't niet nog eens gebeurt!

~Hilde

hallo dames
 ik her ken dit van mijn vorige zwagerschap, tenminste dat lijkt er op bij mij bleek het hyperventilatie te zijn, ik wist niet wat me over kwam ik had last van mijn maag maar verder zat ik gewoon rustig op de bank toen mijn buik ineens flink te keer ging en   ik me weg voelde glijde ik heb toen tegen mijn man geroepen dat hij de dokter of 112 moest bellen omdat ik er niet meer helemaal bij was, mijn belde de dokter en die wilde perse dat ik zelf aan de telefoon kwam hij heeft me aan de praat gehouden en na een tijdje kreeg ik over mijn helelijf trillingen en kippenvel en toen zakte het weg. Ik heb het daarna nog wel eens gehad en dan belde ik mijn moeder en die stelde me dan vragen en in de loop van het gesprek werd het dan beter en kon ik me er beter op consentreren omdat ik dan niet meer zo bang was. Bij mij was dit meestal als mijn bloeddruk begon te stijgen of als mijn spijsvertering flink van streek was. Nu let ik op wat ik eet en als ik denk dat ik het aan voel komen doe ik een stapje terug en ga liedjes zingen om mijn ademhaling te veranderen.
Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar jullie verhaal leekwel op het mijne.

Groetjes Linda (32w1d)

HOI,

Ik heb gehoord van mijn schoonzus dat dat is dat je babytje draait. Omdat het minder ruimte heeft kan het zo zijn dat je daar heftig op reageert. Ik heb er wel vaker van gehoord.

Succes

liefs helma

In mijn vorige zwangerschap heb ik ook zoiets gehad. Midden in de nacht werd ik helemaal beroerd, ging heel erg trillen en overgeven en had erge pijn aan een kant vlakbij mijn ribben  Ik heb uren in bad gezeten. Ook 's ochtends had ik het nog (ik was toen 30 weken zwanger). Uiteindelijk de verloskundige erbij geroepen aan het eind van de ochtend. Alles bleek met de baby goed te zijn. Ze heeft mij langs de dokter gestuurd om te checken of ik geen blaas- of nierbekkenontsteking had. Dat bleek gelukkig niet het geval. Maar er bleek wel een spier ingescheurd te zijn aan de zijkant. Waarschijnlijk dat de baby gedraaid was en dat ik daarbij ook een ingescheurde spier had opgelopen. Die combinatie bij elkaar gaf de klachten. Daarna geen last er meer van gehad. Alleen de spier bleef een tijdje nog gevoelig.

Terug
Bovenaan