hebben jullie een betaalde oppas (bv buurmeisje)

hoi,

Net is mijn buurmeisje langsgekomen om kennis te maken.
We wonen sinds een jaar in een nieuw dorp. Vrienden en   familie wonen allemaal ver weg. Nu hoorde ik van andere buren dat dit buurmeisje op hun kinderen past.
Ik wil heel graag s avonds met mijn man sporten eens in de 1 a 2 weken.
Ik vind het best eng. Ze is bijna 16 maar heeft nog nooit met kleine kindertjes te maken gehad. Ze deed net ook helemaal geen toenadering naar Jasmijn toe.
Nu was ze ook wel zenuwachtig zoals je kunt verwachten van een jong meisje maar toch.
Jasmijn slaapt in principe al als wij weggaan. De kans dat ze wakker wordt is erg klein. Als dat wel gebeurd heb ik afgesproken dat ze haar niet mee naar beneden mag nemen maar dat ze op haar kamertje gaan spelen tot we terug zijn. Dan hoef ik niet bang te zijn voor gevaren in huis en voor de trap. en verder nemen we de gsm mee natuurlijk en haar moeder zit aan de overkant van de straat.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie al ervaring op dit gebied?
Toen ik 15 was pastte ik ook op kleine kindertjes, maar ik vind het nu toch een beetje eng!
En wat betalen jullie?

groetjes Elke

Wij hebben gelukkig buren die altijd wel zouden willen oppassen met de babyfoon. Een gezin met 6 kinderen, dus dat moet gaan als hun oppassen. Hebben in ieder geval ervaring genoeg. En tegenover ons woont nog een jong stel. Ik sport altijd met haar op dinsdagavond en als mijn vriend dan aan het werk is, dan past haar vriend dus op met de babyfoon. En als we zouden willen zijn er ook nog wel andere buren die op willen passen.
Dus hier geen betaalde oppas, maar lieve buren die het wel voor ons willen doen.
Nou maken we hier eigenlijks nooit gebruik van, maar als het nodig is, dan zijn ze er voor ons.

Hoi Elke,

Ik ben eigenlijk van het zomer forum maar wou hier toch even op reageren.
Ik denk dat het voor je buurmeisje erg moeilijk was om kennis te komen maken. Misschien was ze wel bang om iets fout te doen en heeft ze daarom niet echt toenadering tot je dochter gezocht. Ik vond dit vroeger zelf namelijk ook heel moeilijk als ik moest oppassen want misschien vonden de ouders mij wel 'stom' dacht ik.
En als papa en mama wegwaren deed ik gewoon spelletjes met de kinderen, knuffelde ik hun verdrietjes weg en deed ik zoals ik dacht dat het goed was.
Je zegt zelf dat het meisje bijna 16 is. Dus ik denk wel dat je op haar gezond verstand kan vertrouwen. Als je dat (nog) niet doet, praat dan een keer met haar moeder over wat voor meid het is.
En anders probeer het gewoon een keer uit!! Je meisje slaapt, er is echt heel weinig kans dat er iets mis kan gaan. De oppas en je dochter moeten gewoon aan elkaar wennen!! Succes in ieder geval, ik heb er ook mee gezeten hoor, je bent niet de enige. Maar mij is het 100 procent meegevallen.
En als dat bij jullie niet het geval is kun je altijd nog op zoek naar een andere oppas. Maar ik zou deze een kans geven!

Liefs Kirsten mv Tyche (die een paar leuke oppas meiden heeft)

Terug
Bovenaan