Hebben jullie ervaring met t beruchte 8 maand "sprongetje"??

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen moeders!!!

Hebben jullie ervaring met t beruchte 8 maand "sprongetje"??

Mijn zoontje (8,5maand) is ineens zooooo vroeg wakker, rond 06.00u
en vanmorgen zelfs al 05.30!! Ik laat hem dan meestal wel even liggen
hij kletst dan maar na 15min is het toch echt gebeurd. Hij is dan ook
echt klaarwakker en ik start dan maar gewoon de ochtend zoals altijd
(flesje melk, spelen enz.) met het nadeel dat hij dus veel eerder ook weer
moe is en zodoende de hele dag een beetje in de "soep" loopt.
S'avond gaat hij er rond 18.45 in voor de nacht, langer wakker houden
is na mijn idee geen optie want hij is dan gewoon echt moe.

Alle tips / ervaringen welkom!!!

hoi hoi

ik heb geen tips voor je,maar hier ook het zelfde verhaal.mijn dochter is dan alleen nog 7 maanden.maar ik weet niet wat ik er mee aan moet.vorige week ging het helemaal perfect,met slaapjes en voeding.Maar nu??Ze heeft voor het eerst vandaag tot 7.30 geslapen.Gelukkig maar.

dus sorry geen tips voor je..

liefs kimberley.

hoi,

ook hier niet echt ervaring, maar zit er ook midden in..Mijn dochter is nu 8 maanden..en eigelijk altijd wel vroeg wakker, maar tegenwoordig al voor 6 uur...maar ik ga wel rekken,anders loopt indd je dag in puin..ik geef meestal een schone luier en hup weer in bed..speen erin..helpt meestal wel weer een halfuur..ze krijgt echt niet eerder eten van 7 uur op werkdagen en op niet werkdagen moet ze het doen met half8 of later zelfs.
het is uitzonderlijk als ze uitslaapt..miss tot 8 uur....en we hebben het een paar x getroffen met half 9 maar dat zijn miss een paar x geweest op der hele leven hahah.
Kijk als je baby ligt te huilen in bed, ja das ook geen pretje, maar Lois van mij ligt gewoon te keten in bed..met der knuffels enzo..die ik trouwens net uit der bed heb gehaald. want ze maakt er een feest van..

het is ff kijken of het voor jou ook werkt om een beetje te rekken. het is bij mijn dochter ook niet dat ze wakker word van de honger, maar gewoon wakker is..
Succes hoop dat het tijdelijk is, maar vrees ervoor dat het hier gewoon haar ritme is..bleggg. wil uitslapen hahaha

gr. Bambi
mama van Lois 10-07-08

Ja, het al beruchte sprongetje is hier ook bekend hoor. Vanaf 9 mnd werd ze ineens vroeger wakker dan voorheen. Misschien omdat het voorjaar wordt en daardoor vroeger licht?? Geen idee... Maar gelukkig hier geen tijden als 6 uur of vroeger. Voorheen was het ná 8 uur (wel luxe jah) en nu is het zo rond kwart over 7 / half 8. Net als de dames hiervoor rek ik dit wel een half uurtje en geef ik de fles niet voor 8 uur (tenzij we werken moeten, dan staat ze 7 uur op ivm naar de oppas brengen). Dus op zich nog geen probleem en de dag loopt ook niet "in de soep", maar misschien kun je je kindje na de 1e fles nog even weer een half uurtje á 1 uurtje te slapen leggen of gaat dat niet? En dan daarna de dag beginnen met wassen, aankleden, spelen, fruit enz enz..??
En op zich vindt ik 18.45 uur niet eens zo''n heel gekke bedtijd. Onze dochter ligt er ook wel om 19.00 uur in 's avonds.
Veel succes, ik hoop dat het lukt het iets te rekken of dat je kleine gewoon weer wat langer blijft slapen....

hallo

ik heb ook geen advies, maar mijn mannetje is nu 7,5 mnd en wij hebben al een maand slapeloze nachten dus 6.00 zou voor mij echt een luxe zijn.
Mijn mannetje wordt s'nachts regelmatig wakker soms helpt de speen en soms is hij echt ontroostbaar en krijst de hele buurt bij elkaar.
Dan maar een flesje anders is   zus lief die de volgende dag weer naar school moet ook wakker.

succes ermee
ik probeer het positief te bekijken zou wel weer tijdelijk zijn.
groetjes mascha

He Hallo!

Fases! Heerlijk, die gaan ook weer voorbij! Ik zou ook de tijd gedurende de dag wat proberen te rekken (wandelingetje / badje / ?) Meike is een slaapkop s'ochtends maar s'middags wil ze nog wel eens vroeg wakker zijn zodat ze het niet volhoudt tot aan het avondeten. Een keertje extra naar bed (uurtje) vind ze dan ook wel prima...Moe? lekker slapen, een extra uurtje maakt niet uit!

Enne, over twee weken gaat de klok vooruit....dan is 6:00 ineens 7:00 uur.........heerlijk vooruitzicht!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006) en Meike (21-07-2008)  

Terug
Bovenaan