Hebben jullie het ook zo koud?

Zoals de vraag al luidt in het onderwerp:
Hebben jullie het ook zo koud?

De hele dag door zit ik te rillen op m'n werk en thuis zet ik de kachel meteen lekker hoog...

Maar een temperatuur van 20 graden, spijkerbroek, hemd, tshirt, truitje met lange mouw, warme coltrui en een deken er overheen is toch veel te gek??? Wat moet het worden als het echt winter wordt?

't Is met name mijn benen en voeten die zo koud zijn... heb ook vaak zo'n slaperig gevoel in mijn benen (alsof je er verkeerd op gelegen/gezeten hebt). Dan zou je bijna zeggen dat de doorbloeding niet goed is?

Herkennen jullie dit ook?

Liefs Rixt

Hallo Rixst,

ik heb het nu juist lekker of zelf soms warm, normaal gesproken ben ik echt een koukleum. Dit had ik tijdens mijn 1e zwangerschap ook.

Groetjes Anne

Hoi rixt,

als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Voor mij is dit heel herkenbaar! vooral mijn voeten zijn ijskoud. het trekt bij m'n benen naar boven. 's avonds in bed moet ik gewoon sokken aan anders kan ik niet slapen van de kou. Ik heb geen idee of het iets te maken heeft met de doorbloeding.. ik ben sowieso altijd al een koukleum geweest maar nu is het echt heel erg.
Maar ik heb het ook wel eens andersom... ik was met een vriendin winkelen. in elke winkel was het bloedheet door alle verwarmingen die aanstonden terwijl buiten helemaal niet koud was. Daarna zijn we warme chocolademelk gaan drinken. Krijg ik het ineens super warm!! het zweet stond me in m'n nek!
Ik denk dat het allemaal met hormonen te maken heeft.

Hoe ver ben je? Is dit je eerste?

groetjes Ingrid 21w en 4d zwanger

weet niet hoever je bent in de zw.schap, maar in het begin (eerste maanden)  van mijn zw.schappen heb ik het ook altijd enorm koud!
Of het nou winter was aan het begin (zoals bij de oudste) of hoogzomer (zoals bij de nu nog jongste) maakte allemaal niks uit, ik zat met dikke sokken en vest aan onder een deken op de bank!
Had ook altijd gehoord dat zwangeren het zo lekker warm hadden en vroeg me dan ook af waarom ik niet hihi.

Deze zw.schap is voor het eerst dat ik het op het eind afentoe enorm warm heb juist... ook weer heel apart om dat eens mee te maken.

groetjes,
Marije (36+6, 3e kindje)

Hoi  ritxmeiske,

ook ik heb het zo koud. Net de houtkachel maar lekker aan gedaan, dan wordt het hier tenminste flink warm.
Zelfs sokken aan in bed helpt niet eens. Heb al een paar dagen voordat ik naar bed ga met m'n voeten in warm water gezeten. Vanavond neem ik een kruik mee in bed!
Alleen als mijn man gelijk mee naar bed gaat hoeft dat niet, hij is zo'n lekker kacheltje.

Liefs,

Hoi Rixt,

Hier ben ik overdag juist heel warm, hoef maar iets te doen en heb al een klam/rood hoofd.

Maar dan s'nachts...... ik heb het zo koud... Heb nu al een extra deken op ons dekbed, een flanellen onderlaken en een warme pittenzak mee naar boven om het warm te krijgen/houden. Het wordt nog wat, want ik moet nog tot half december.

Groetjes Noah

hoi

Nou ik lijk wel in de overgang ene moment heb ik het steenkoud andere moment heb ik het ijskoud had ik ook bij me eerste zwangerschap toen ging me vest steeds aan uit aan uit

liefs

Hoi,
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik het in het begin erg koud, maar later (in de winter, vanaf ongeveer 5 maanden) werd ik lekker warm. Volgens mij kwam het bij mij omdat ik nog nooit zoveel vet had om me warm te houden; ik ben altijd vrij dun (en heb het snel  koud)  maar tijdens die zwangerschap was ik veel aangekomen; ik denk dat dat me warm hield.
En nu ben ik 5 weken zwanger (en weer dun) en zit ik ook weer te bibberen van de kou.

Doeg,
Groet van Jolien

Terug
Bovenaan