hebben jullie kids dat ook???

A

Anoniem

Guest
Thijs kan op het moment zijn grote broer en zus niet zo goed verdragen om zich heen Als ze met hem willen spelen zet hij een keel op, of hij gilt Terwijl ze het zo goed bedoelen Doen jullie kids dat ook, en is het een fase, of wilt hij echt gewoon met rust gelaten worden? Hoe is dat bij jullie? Eigenlijk willen ze alleen maar met Thijs knuffelen en spelen   Hoe gaan we dit subtiel aanpakken, ik kan niet zeggen dat ze niet naar hem toe mogen, al zou ik dat soms het liefste wel doen............ groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Ja hoor, dat hebben we hier regelmatig aan de hand. Tóch probeer ik Gijs (bijna 4) dan uit te leggen dat Sophie niet altijd zin heeft om samen te spelen, te knuffelen of te stoeien en dat ze soms ook alleen wil spelen. Dat begrijpt hij prima, zeker als ik aangeef dat hij  het ook soms fijn vind om niet samen met zijn zusje te zijn.

Als Sophie zich echer aan zit te stellen en wel erg overdreven kribbig op hem reageert, zeg ik wel dat ze niet zo flauw moet doen (alsof dat indruk maakt haha), maar dan leid ik Gijs wel weer even af met wat anders.

Gelukkig komt het niet heel vaak voor en spelen ze prima met en naast elkaar. Maar ook dreumessen van 15 maanden hebben zo af en toe hun eigen ruimte nodig. En aangezien ze dat niet in woorden kunnen aangeven, doen ze dat over het algemeen met veel kabaal....

Succes ermee in ieder geval!
Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan