Hebben jullie kleintjes een speciaal speelhoekje in de kamer?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
ik vraag me iets af, hebben jullie kleintjes een speciaal speelhoekje in de huiskamer of iets dergelijks?
Mijn dochter is nu 14 maanden en (gelukkig) wil ze af en toe nog wel even rustig spelen in de box. Maar ze kan nu natuurlijk lopen en klimmen dus ze is er liever uit. Ik zet dan de salontafel voor de tv en de box weer daarnaast. Zo heeft ze flink de ruimte en kan ze lekker spelen. Wij hebben ook 2 van die grote woonkussens die ik dan op de grond leg en tegenwoordig laat ze zich zo vallen op die kussens, dat is echt grappig om te zien.
Ik vind het nog wel eng om te zien dat ze op de bank klimt en er vervolgens weer vanaf wilt, dan ben ik bang dat ze met dr hoofd op de grond komt, maar gelukkig gaat het nog steeds goed.
Hoe gaat dat bij jullie thuis?

Groetjes van Sonja

(p.s ze slaapt wel langer tussen de middag nu ze zo actief is overdag, ze ligt al vanaf half 2 in bed en ze is nog niet wakker, dus dat is wel lekker, kan mama ff forummen!)

Hoi,

hier wordt eigenlijk heel de woonkamer als speelplek gebruikt. We ehbben drie kinderen en die spelen allemaal graag. sávonds voor ze naar bed gaan is alles weer opgeruimd en dat is dan heerlijk!!!

Groetjes van Marloes

Hoi,

Tara's lievelings speelplek is haar ballenbak. Daarin vind je de gekste dingen, van mijn parfums tot borden en sokken van papa zelfs! Alles wat ze als haar spullen ziet, neemt ze mee daarin en speelt ermee, haha.

Groetjes,
Shivana

Hoi Sonja en andere mama's,

Jesse heeft een eigen hoekje, daar staat een opbergbankje met de nodige speelgoed, daarnaas teen bak met ballen en megabloks. En hij heeft een eigen tafel, twee stoeltjes en drie krukjes van Mammut, je weet wel van de IKEA...in de meest opvallende kleuren, op dit moment zit hij daar met een pen van papa en wat tekenpapier, z'n zoveelste tekening te maken!

Ik vind het heerlijk dat hij daar soms zo heerlijk kan zitten, in z'n kamertje heeft hij nog zo'n opbergding van de Ikea met allemaal gekleurde bakken en daar zit ook z'n duplo in, die pakt hij dan altijd, tilt hem naar de woonkamer en gaat dan aan z'n tafeltje zitten spelen, echt lief!

Ik heb alles op Marktplaats gekocht, want die meubels van Ikea gaan superlang mee, er zitten wat krasje op, maar goed Jesse helpt daar nu net zo hard aan mee! Verder rent hij door de hele woonkamer en zijn we heel veel buiten, want de glijbaan is hij gek op!

Groetjes
Angel

Ik vind een speelplek voor je kind in de woonkamer echt nodig. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je kind een speelplek heeft. Een vriendin van mij heeft een zoontje van 5 en het ging niet zo goed op school. Slecht kunnen spelen, concentratie enz. Toen heb ik heel voorzichtig gezegd dat ik het zo vreemd vond dat je in hun huis niet kan zien dat er een kind woont... Gelukkig begreep ze wat ik bedoelde en dat ik het echt alleen zei om te helpen. Ze heeft een tafeltje en stoeltje voor hem neergezet met een kleedje en wat speelgoed. Hij had het wel al, maar hij speelde er toch nooit mee zeiden zijn ouders. Nu gaat het gelukkig goed met haar zoontje. Dit komt natuurlijk niet door die speelplek, maar op zo'n manier kun je het spelen toch ook stimuleren enz.

Ik vind het ook heel gezellig in de kamer. Ik geniet er echt van. De box staat er ook nog steeds en die blijft nog wel even staan. Een tafeltje en stoeltje heeft ze nog niet. Ze kan nog maar pas lopen. Binnenkort maar eens naar op zoek. Ze heeft wel voor de box een vloerkleed waar ze lekker op kan spelen en 2 curverboxen op wielen voor haar speelgoed.

Wij hebben voor Rik zon speelkleed van de IKEA en we hebben daar 2 manden met speelgoed op staan. Ik vind het belangrijk dat hij gewoon een plekje heeft waar hij zelf lekker kan spelen. Maar goed normaal speelt ie eigenlijk door heel de huiskamer en dat vind ik niet erg hoor! Savonds weer alles in de manden en op het kleed en klaar is klara!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi!

Wij hebben niet zo"n heel grote huiskamer.
Maar toch heeft Luuk een vast plekje waar zijn speelgoed staat.
Hij mag wel gewoon door de hele kamer spelen hoor,maar als het opgeruimd wordt gaat het weer op de vaste plek.
Hij kan ook heel goed op die vaste plek blijven zitten spelen,we hebben een grote opbergkist met speelgoed en dan vist hij er steeds weer iets nieuws uit.

Liefs,sindy

Ik heb trouwens voor de oudste twee bijna la het speelgoed boven staan en voor Stijn staat het beneden in  deze kast.

en dan met deze bakken erin:

Deze bakken hebben allemaal een deksel en Stijn kan het meeste er zelf uit halen. Alleen de twee blauwe zijn te zwaar voor hem dus daar helpen we mee. in een bak zit een trekkerbaan, in de andere boekjes, in weer een andere babylego en een met knuffels en in de overige bakken zit het andere speelgoed. Deze kast is geschikt om op te klimmen en dat doen zijn broers wel eens!!

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan