Hebben jullie ook al harde buiken gehad?

Hoi allemaal,

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar dinsdag kreeg ik op het werk harde buiken. Lopen ging heel moeizaam en ook de avond heel rustig aan gedaan.
Schrok er wel van, ook al heb ik er wel eens van gehoord en zocht ook mijn vriend er gelijk vanalles over op toen ik aan het rusten was.
Nu is alles weer rustig en is Kieteltje lekker actief aan het zwemmen en schoppen. Kan ook alleen nog op mijn zij liggen, krijg het benauwd als ik op mijn rug lig. Maar dan kan ik de zwangerschap een beetje delen met mijn vriend, die voelt het elke avond goed tegen zijn rug aan schoppen.

Groetjes van Yvanka

Ja! Heel herkenbaar...
Bij de eerste eigenlijk geen last van gehad, maar nu (met een tweeling) veel meer en ben pas 22 weken, zucht... Een heel vervelend gevoel, niet echt pijnlijk, maar lastig en idd gaat lopen dan moeizaam.
Volgens mijn 'bronnen' (= internet en zwangerschapsboeken) een duidelijk teken om rustig aan te doen. Maar ik doe al zo rustig aan! Plan maar 1 sociale activiteit in het weekend, werk nog maar 3 ochtenden per week, heb een poetshulp en mijn man doet ook veel, ook met onze peuter..
Hoe rustig wil je het hebben! =) ..en ik moet nog zeker tot eind augustus.

ik herken het ook heb er sinds van de week ook last van. ook hele gemene steken en nu sinds vrijdag ook van de menstruatiekrampen maar die komen met vlagen. als het zo blijft morgen maar even de vz. bellen.

@ mama van linsy,
heb je de vk al gebeld? Ik heb nl. sinds gisteren hetzelfde gevoel als jij, idd krampen die weg hebben van menstrautiekrampen, ik ben zelfs af en toe bang dat het een lichte wee is, ben benieuwd wat je verloskundige zei....
liefs,

24 wkn en dg, ik rijg mijn profiel niet veranderd,grrrrr...

too-shy

Heb gisteren de verloskundige gebeld en die vertelde dat het of mijn banden zijn die aan het trekken zijn, want bij een tweede zwangerschap heb je er meer last van of een blaasontsteking. moet mijn urine wegbrengen. ze vertelde zolang er geen regelmaat in zit dat het geen kwaad kon maar zodra dat wel is moet ik meteen aan de bel trekken. bij mij is het gelukkig af genomen.

hopelijk bij jouw ook.

liefs maris

hoi mama van linsy,
ik was vmi bij de vk, en ik moet morgenocht.ook mijn urine wegbrengen. ik heb in het begin van de zw.schap ook een blaasontsteking gehad.
Als het geen blaasontst.is, dan zijn het "gewone"harde buiken, een teken dat ik het iets rustiger aan moet gaan doen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels ook minder klachten, wel af en toe een harde buik, maar minder krampen/pijn. En tja, als ik met mijn dochter uitbundig sta te swingen op k3, is het niet zo gek dat die buik in protest gaat!|!! Hahaha!
Groet,

Ja, ook ik heb last van harde buiken en af en toe ook met krampen. Niet echt prettig.
Denk dat het bij mij ligt aan het klussen in huis, we hebben niet boven onze slaapkamer aangepakt (behang er af, verven, bed uit elkaar gehaald, nieuw bed geplaatst). Gelukkig is het nu bijna klaar, hoop dat het dan minder word.

En anders vraag ik volgende we vk wel als ik er zijn moet.

groeten Sylvia

29 aug uitgeteld

het schijnt zo wie zo bij een 2de of volgende zwangerschap vaker voor te komen en is onschuldig idd als er geen regelmaat in zit.
ik heb er ook geregeld last van zelf al ik weinig doe op een dag.

groetjes moekje

27.4 weken

Terug
Bovenaan