Hebben jullie ook een voogd aangewezen?

Even een vraag..

Hebben jullie ook iemand aangewezen die voor jullie kindje gaat zorgen als er iets met jullie zou gebeuren? (Ik weet niet zeker of een peetoom en -tante hetzelfde is als voogden). En wat is jullie motivatie voor die keuze?

Wij zitten nl erg in dubio wie we zouden willen vragen. We hebben twee goed bevriende stellen in gedachten, maar kunnen beide niet echt de knoop doorhakken.

Ben benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben of wat jullie mening hierover is!

Groetjes,
Harma mv Milian 6wk

Hoi

Toevallig hebben wij van de week bij de notaris vast laten leggen waar Kris naar toe gaat als er met ons iets gebeurt. Hij gaat naar mijn ouders. Ik heb een broer die samenwoont maar mijn schoonzus zou de verantwoording niet aankunnen, heel jammer want ze zijn zo lief voor Kris.
We hebben het vast laten leggen omdat we zeker willen weten dat ons mopje in goede handen is mochten wij er niet meer zijn...
Groetjes Ellen

Hai,

Wij zijn er ook over aan het nadenken. Het is niet leuk om over na  te denken, maar ik vind het wel belangrijk. Wij hebben 2 zoontjes, ik wil ook absoluut niet het risico lopen dat ze uit elkaar gehaald worden, of dat ze bij mensen terecht komen waar wij geen goed gevoel over hebben.  De kans is maar heel klein dat het gebeurd, maar je weet het maar nooit. Zoals het nu staat gaan ze ook naar mijn ouders (hebben we trouwens ook nog niet officieel gevraagd, maar dat is volgens mij ook wat zij zouden willen, gaan het er binnenkort toch maar even over hebben). Ik had zelf een peter en meter, maar ik heb geen idee hoe wij dat nu zouden moeten regelen.

Weten jullie of je het bij de notaris moet vastleggen? Of is een zelf opgestelde brief met handtekeningen van iedereen ook voldoende?

Groetjes
Ingrid

wij moeten dat ook nog regelen.weet eigenlijk nog niet wie.wij hebben een samenlevingscontract,vraag me idd ook af moeten we het daarin vastleggen of kun je dat zelf ook op papier zetten?..dat laatste lijkt me denk ik niet..?groetjes piewie-mama van mila( 4 weken).

wij hebben er ook al diep over gedacht, maar nog niet besloten.
Veel van onze vrienden hebben al kinderen dus dan heb je een goed idee over hoe ze de opvoeding verder zullen doen en eigenlijk hebben we op bijna allemaal wel wat aan te merken. D'r zijn natuurlijk uitzonderingen... maar ja...er ook genoeg mensen die we niet willen vragen omdat het voor hen financieel zwaar zou zijn. We hebben nu nog maar 1 kindje, maar er komt er vast nog 1 bij en dan hebben die mensen erineens 4!

We zijn nog steeds aan het nadenken over wat we nu moeten doen.
Ik wil eerst ook nog wel eens uitzoeken hoe het zit met bijvoorbeeld het erven van ons spaargeld en nabestaandenpensioen, en aan wie dat zou vervallen, wie dat zou gaan beheren.
Sterkte met beslissen!
Barbara

Terug
Bovenaan