Hebben jullie ook soms dat gevoel?

Dag dames,

Hebben jullie dit ook, soms het gevoel dat je constant bezig bent met 'neen, niet aankomen', 'neen, laat dit liggen', 'pas op', 'kom hier', 'nu dit', 'nu niet', 'nu wel', 'flink luisteren', 'eet je bordje leeg', ... je zou ze soms wel eens aan een haakje willen hangen

Ook belonen en 'je bent heel flink', 'je bent heel lief voor je zusje', 'flink slapen nu', 'flink gegeten', ...

Maar soms primeert de eerste paragraaf, ze zijn moe van te spelen, je hebt nog veel werk en toch willen ze jou aandacht. En deze geef ik ook. Het is wel vermoeiend, maar ze krijgen de aandacht die ze nodig hebben.

En wanneer hij dan in zijn bedje ligt, heb ik zo'n zin om hem te gaan knuffelen en dan denk ik 'ocharme,' precies alsof ik de ganse avond  heb zitten ...... tja hoe noem je dit.
Mijn man zeg dan... heb zitten 'opvoeden'. Dit noemt opvoeden schatje,

Hen op de hielen zitten en de weg wijzen,...
Waarschijnlijk typisch voor de leeftijd tussen 2 en 3 jaar ?
Hebben jullie ook soms dat gevoel?

Groetjes,
Mama Els, Thomas 080904, Julie 081206
 
Ik voel me soms ook net een scheidsrechter. Soms reageer ik een tijdje bewust niet (totdat er echt oets stouts gebeurd natuurlijk!), maar lastig is het wel! Mijn oudste is overigens bijna 3,5 jaar.....het duurt dus nog wel even denk ik. En tja....dat is opvoeden!Succes.
 
ja ik herken dat wel. Ik probeer het wel binnen de perken te houden (vooral als het mezelf gaat opvallen....). Wat ik wel handig vindt, heb ik van gastoudergezin beetje overgenomen, zoveel mogelijk alleen voor echt serieuze dingen die niet mogen, Nee te gebruiken. Voor minder erge dingen, doe maar niet, of 'vindt mama niet zo leuk'. Wat ook nog wel eens helpt:  papa en mama mogen dat ook niet doen (maakt vaak wel indruk haha).  Dat om het woord Nee echt als Nee te kunnen gebruiken.
En afleiden wil ook wel helpen, als iets niet mag, voorstellen om iets te gaan doen, pakken of meehelpen ofzo. Maar ja dat werkt natuurlijk ook alleen maar als ze niet heel moe etc zijn. Het hoort er natuurlijk ook een beetje bij he. Maar wel heel erg herkenbaar.
 
Ik vond altijd dat de overburen wel erg vaak nee en dergelijke zeiden tegen hun zoontje, maar sinds onze dochter in dezelfde leeftijd zit begin ik het ook wel bij mezelf te herkennen...ben ook nog bijna 37 weken zwanger, dus af en toe wat licht geraakt...arme kind heeft dus heel wat te stellen met me...
Ga mijn leven beteren....

Yvonne
 
Ja, soms ben ik alleen nog maar politie agent aan het spelen. Dan voel ik me ook schuldig dat ik gewoon alleen nog maar loop te corrigeren. Maar ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze dat als haar taak als opvoeder zag, hoe vervelend het soms ook is. Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken, is het meteen een stuk positiever.
 
Terug
Bovenaan