Hebben jullie ook zo,n driftkikker???

Hallo

Feline is de laatste week echt driftig hoor. Ze is nu precies 2 1/2 jaar en oh oh oh wat maakt ze het zichzelf en ons moeilijk. Nu heeft ze ook een grote broer van ruim 6 jaar, dus daar leert ze behoorlijk wat van! Ze gooit zichzelf op de grond, pulkt haar luier open, doet haar romper los, kleed zich weer helemaal uit.

Nog een aantal voorbeelden zijn: niet in de auto willen, niet aanleden, niet in of uit de douche, geen luier om < maar ook niet op de pot > en ga zo maar door...

Herkennen jullie dit ook?
Wij zetten haar nu af en toe op de trap en dat lijkt wel iets te werken. Maar gezelliger word het er niet op.

Groeten Kirsten

Ehm zou t aan de naam liggen of aan de leeftijd hahaha.
Feline is ook brutaal en gilt vaak. En als ik lach om iets (dus absoluut geen uitlachen) wordt ze heel boos en krijst ze NIE LACHEN

ach gewoon afleiden met andere dingen en daarop enthousiast maken, scheelt n hoop hier.

groetjes Mariska

Whahaha Mariska, ik zie het al helemaal voor me; nie lachen! Ik denk dat we dat met Famke ook nog wel gaan krijgen.
Maar ook hier af en toe flinke driftbuien, en soms zeg ik; ja ga maar op de grond liggen, en dan kijkt Jelle echt zo van oh............... en soms zet ik Jelle op een stoel apart effe time out, en dat helpt goed!

Groetjes Janneke

Neu, hier nog niet echt last van met Eline. Maar wij hebben met de oudste toendertijd ons portie ook wel gehad. Pfff, die was toch een partij strontvervelend. Eline zegt nu af en toe voor de vorm NEE, en als ik dan boos kijk, doet ze alsnog wat ik vraag. Hahahaha. En zegt ze: Ja mama.

Misschien komt het nog bij Eline, die is natuurlijk van eind augustus, dus nog geen 2 1/2.

Hoi Hoi

Leuk te lezen dat jullie dit dus herkennen. Laatst zei Feline tegen haar broer: luisteren! anders een auto eraf!!! Hij heeft namelijk een beloningskaart met auto,s erop, en als hij er nog een over heeft eind van de week krijgt hij dubbel zakgeld.
Wat een boeven he?

Groeten Kirsten

Hai!

Jesse kan er ook van! Die heeft dagen dat ik hem het liefst achter het behang plak! HIhi.
Dan is hij niet voor de reden vatbaar, slaan, achter de katten aan,met speelgoed gooien niet willen opruimen. Niet in een winkelkar zitten maar lopen. dan krijst hij de hele winkel bij elkaar. Ga zo maar door.
In de winkel negeer ik hem,dat help goed of ik zet hem daar in de hoek.
Thuis zet ik hem op de gang, op een stoel, hj weet heel goed waarom hij daar zit. Hij gaat dan ook regelmatig van zijn stoeltje af, ik zet hem idere keer terug en niks zeggen, dat werkt erg goed.

Gr Linda

@ mama-Linda: Ik gebruik het 'stoute stoeltje' ook en dat werkt geweldig. Ik heb het tot nu toe 2x gebruikt en daarna was dreigen ermee genoeg. Ik heb het één keer in de Albert Heijn toegepast. Ze wilde niet meewerken en ik was het zat. Dus toen ze na een flinke waarschuwing weer lastig werd heb ik een stoeltje uit de speelhoek gehaald, dat tegen de speelhoek aangezet en mevrouw erop geplant. Toen ben ik doodleuk groente en fruit gaan zoeken, haar straal genegeerd (en de blikken van de mensen om ons heen) terwijl ze protesteerde en 2 minuten later was ze kalm. We hebben toen gewoon boodschappen kunnen doen en daarna nooit meer last gehad. Ze heeft door dat daar ook een stoeltje staat haha.

Driftbuien heeft ze eigenlijk nooit, over het algemeen is ze de rust zelve. Gelukkig maar, want ik weet van mijn zus haar zoontje hoe heftig die buien kunnen zijn. Dus ik heb geluk denk ik!

poeh of jullie het over die van mij hebben!! Poeh Rik is ook erg lastig momenteel.Vind dit tot nu toe de zwaarste leeftijd. Af en toe is het een constante strijd. Maar ja hij heeft het niet van een vreemde hoor ;-).

X Saskia

Terug
Bovenaan