hebben jullie overdag al een patroon?

Hoi dames,

Hebben jullie overdag al een patroon wat betreft de slaapjes van je kind?
Ik ben nog zoekende wat het beste is voor Stef.
Ik vind het nog wel lastig omdat ik natuurlijk soms ook weg moet...
Stef slaapt wel al goed door (hij is nu 9 weken oud).
Ik leg hem om 19- 19.30 op bed, om 21.30-22u krijgt hij dan nog een fles en dan slaapt hij door tot 7uur. Dus dat is wel al erg fijn!

Mijn idee voor een dagpatroon voor is als volgt:

Om 7uur eruit, flesje geven, om 9uur weer bedje  in tot ong 10.30.
dan weer flesje, daarna kunnen we dan evt weg gaan voor een boodschapje of visite oid. Om 14u weer een flesje, daarna weer in bed van 15.30u tot 17.30.
Dan weer een flesje en om half 8 weer naar bed.
Als ik dit ritme erin kan krijgen dan slaapt hij dus zo'n 14,5 uur.
Dit is dacht ik voldoende voor een kindje van bijna 3 mnd toch?

Ik ben benieuwd wat jullie ideeen zijn!

Groetjes Sandra

Ik ben ook druk bezig om Tom in een ritme te krijgen, alleen wil dat soms nog niet helemaal lukken. Tom is ook 9 weken, maar slaapt nog niet helemaal door. Meestal meldt hij zich rond 5 uur en vanochtend was het zelfs 5.30. Hij krijgt ook nog 6 voedingen, meestal om de 4 uur. Zijn schema ziet er dan als volgt uit: 8.30-12.30-16.00-19.30-23.00 en een nachtvoeding. Het zijn wel ongeveer tijden, want de ene keer krijgt hij de fles vroeger en de andere keer later. Ook heb ik nog een zoontje van 2 rondrennen, waardoor Tom eigenlijk ook mee moet in zijn ritme. Tussen de voedingen slaapt Tom redelijk veel, hij slaapt ook ingebakerd, omdat hij heel onrustig is. Hoeveel uur hij precies slaapt op een dag, wisselt heel erg. Gisteren heeft hij heel weinig geslapen en nu ligt hij alweer bijna anderhalf uur te knorren. Wel merk ik dat Tom een heel nieuwsgierig kindje is en ons al aardig voor de gek kan houden. Als we gaan wandelen, wil hij echt naar buiten kijken. Zodra de kap van de kinderwagen dicht gaat, begint hij te simmen. En als hij geen zin heeft om te slapen, gaat hij keihard brullen. Als we dan komen kijken, is het huilen spontaan over en gaat meneer uitgebreid liggen lachen!!

Hoi misspiggy

Grappig is dat dat ze dat al zo vroeg door hebben dat je wel bij ze komt...
Ik had ook het idee dat Stef slaapt wanneer hij daar zelf zin aan heeft, maar vandaag heb ik hem op 9u in z'n bedje gelegd, ingebakerd, en hij ging slapen... wel 2 uur lang!
Terwijl hij ook al de hele nacht door had geslapen tot 7 u!
Om 12 uur zijn we even weg geweest en om half 4 heb ik hem weer ingebakerd in z'n bedje gelegd en... hij is weer in slaap gevallen!
Ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.
Ik wil wel gaan proberen om hem elke dag op deze tijden op bed te leggen, eens kijken wat hij doet.
Stef krijgt 5 voedingen op de volgende tijden, 7u, 11u, 14u, 17u, 21.30. Ik gaf hem eerst om  18 uur voeding ipv 17u, maar hij zit dan erg te huilen van de honger net als wij zitten te eten... Dat eet niet echt rustig zeg maar. Dus nu geef ik hem eerst voeding en dan eten wij daarna.

Groetjes!

Ik geef bv en eigenlijk is het de laatste week standaard 9-12-15-18 uur en dan rond 22 uur maak ik haar wakker anders slaapt ze door  en dan komt ze of 's nachts rond 4 uur en slaapt dan daarna door tot tegen 9 uur of ze slaapt in 1x door tot 6 uur en komt dan ook weer om 9 uur. Vind het wel prettig eigenlijk dat het overdag zo een beetje vast komt te staan dan weet je waar je aan toe bent

Groetjes Macka

uhhhhhhh, nee niet echt. Of eigenlijk gezegd echt niet. Liam is acht weken, krijgt bv en slaapt bij lange na niet door. Hoewel vannacht van tien uur tot kwart over vier. Zo lang heeft hij nog niet eerder geslapen. Verder geen ritme. Ik leg hem op bed als hij moe is en meestal komt hij met een half uur, drie kwartier weer. Ben net wezen lopen en nu ligt hij bij elkaar ongeveer een uur te slapen, maar tussendoor wakker als ik stil sta. Moet zeggen dat mijn mannetje sowieso erg onrustig is. Hij heeft verborgen reflux en waarschijnlijk ook een koemelkallergie; dus huitl veel en slaapt slecht. Als ik jullie verhalen lees over ritme ben ik jaloers. Mijn dochtertje is bijna twee en die zit gelukkig in een goed ritme, maar mijn zoontje walst er gerust doorheen. Even lekker janken als ik haar rustig naar bed wil brengen enzo.
Nou goed. Ik hoop dat als het beter met hem gaat, hij ook zijn ritme zal vinden. Zit nu op ongeveer 8 borstvoedingen, dus dat is verder prima. Maar ook lekker onregelmatig.

Vannacht heeft zoonlief voor het eerst "doorgeslapen", alhoewel ik het nog veel te vroeg vond. Maar van 23.00 tot 5.30 noemen ze echt doorslapen. Dus het begin is nu echt gemaakt. En dat betekent ook weer puzzelen en schuiven om van 6 naar 5 voedingen te gaan. Hopelijk houdt hij het vol, want over 2 weken moet ik weer aan het werk en dan zou doorslapen toch wel heel erg fijn zijn!

Hallo allemaal,

Jessie is nu 6 weken en slaapt al bijna 1,5 week door ( van 20.00 tot 5.30uur en dan tot 8.00uur) Nu kan ik proberen Jessie wakker te maken rond 11 uur  voor een fles en  kijken als ze dan doorslaapt tot 8.00 uur alleen dit heb ik ook bij mijn zoontje geprobeert toen hij zo oud was maar merkte dat ik hem dan uit zijn ritme haalde en kwam meneer gewoon weer om de 3 uur!! Dus ik laat het zo maar met mijn dochter, vind het wel heerlijk hoor heb zo de avond lekker voor onzelf en er om 5.30 even uit voor een fles vind ik ook geen enkel probleem. ze zit nu rond de 5 a 6 voedingen per dag 5.30  8.30 12.00  (soms 14) 16.00  19a 20.00 uur.  

o over 2 weken al weer beginnen te werken (ik hoef gelukkig pas weer in september te beginnen, werk op een school).

Groetjes Anne
mv  Levi 9april 07 en  Jessie 30 maart 09

Terug
Bovenaan