Hebben jullie tips?

Hoi moeders (vaders komen hier denk ik niet veel)

Als alles goed gaat mogen wij in december onze tweeling verwachten.
Nu wil ik graag proberen om gedeeltelijk borstvoeding en flesvoeding te geven.
Zodat ik ook nog een keer wat uit handen kan geven.

De borstpomp huur ik in het begin (want wil niet zeggen dat het lukt, en dan heb je zo'n duur ding gekocht).
Maar hebben jullie tips over flesjes, spenen noem maar op.Wat kan ik het beste in huis halen?
Oh ja ik weet dat ze zowel in het ziekenhuis als voor de verhuur het merk medela verhuren.

Wie heeft goede tips voor me?

Liefs plodder.

goede morgen,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Een tweeling, spannend hoor, maar wel erg gezellig..

Tja, heb zelf geen borstvoeding gegeven maar ze zeggen dat
de flesjes van avent het meest op de borst lijken..

Maar iedere baby is anders..
2 vriendinnen van mij geven nu borstvoeding en hebben alle
flessen al geprobeerd, beide baby's willen alleen de borst.
Dus als ik jou was zal ik zeker vanaf een week of 6 wel
iedere dag een flesje aanbieden..

succes met de laatste loodjes,
en straks volop genieten, groetjes simone

Je moet zelf verschillende spenen aanschaffen, het is in het begin echt zoeken en het is voor iedere baby weer anders. Zelf heb ik eerst ook BV gegeven en ben met 8 weken overgestapt op FV. Ik   had de spenen van bibi, de M, de S spenen krijgen ze niks uit.
Nu, 4 weken later (ze is nu 3 maanden) drinkt ze van de difraxspeen de M, en dit zal wel zo blijven voorlopig. Ze drinkt overigens ook uit difraxflessen, dit zijn speciale flessen met een kromming en een onluchtingsgat, zodat ze niet te veel lucht binnen krijgen met het drinken (dit kan weer krampen veroorzaken en spugen). Werkt perfect, hoewel je het niet kan uitsluiten dat ze niet spugen. Iedere baby spuugt wel, dan hebben ze gewoon te veel gehad. Ook kunnen ze best nog wel krampen krijgen.
Maar je hoeft echt niet spenen aan te schaffen die op de borst lijken, ten eerste bestaan die niet en ze kunnen echt wel het ondescheid maken tussen fles en borst als ze een week of 4 of 5 zijn.
Het kan even duren voordat ze door hebben hoe je uit een fles drinkt. Bij mijn dochter duurde het een week en pas na twee weken kon ze écht goed drinken.
Mijn zoontje had dit ook.
Succes en alvast veel geluk toegewenst!

hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk hoor een tweeling (en spannend denk ik). De keuze voor flesjes is best moeilijk, er zijn zo veel verschillende! En het kan erg per kind verschillen wat de voorkeuren zijn (hoeft niet). Ik zou dus niet van te voren al bergen met geld besteden ean  flesjes en spenen (maar je moet natuurlijk wel wat in huis hebben).

Zelf gebruik ik Avent flessen naast de bv.  Mijn zoontje krijgt een speen nr 1, dat  schijnt het beste te zijn icm borstvoeding (zou ik je dus ook aanraden). Maar ik gebruik ook een Avent handkolf, dus alles pastte mooi op elkaar. Als je een Medela kolf huurt/koopt, is het wellicht handig om flesjes van Medela te gebruiken.

Maar zoals ik al zei, ik zou nu nog even voorzichtig zijn met heel veel nieuw spul te kopen. AZorg dat er iemand in de kraamtijd is die heen en weer naar de winkels kan om nieuwe flesjes/speentjes te kopen mocht het nodig zijn.  

heel veel succes met alles!  

hoi plodder
alles goed? tja het is niet zo druk op het meerlingen forum hè jammer maar goed
ik heb zelf geen ervaring met borstvoeding in combi met fles begon met kolven maar stopte al na een week vond het een beetje te druk had idd apparaat van medela en dat vond ik een super ding had daar ook de kolfset van en die flesjes kun je ook een speen op doen dus kun je ook eventueel eerst proberen en net zo handig zo kun je een beetje kijken wat het prettigste is bij ons had eerst difrax met brede speen maar dat  ging niet zo lekker nu difrax kromme hals begonnen met s-speen nu middel en vind deze erg prettig maar dat is denk ook voor iedereen persoonlijk
nou sterkte en groetjes Elena  

Hallo,

De eerste 3 weken kun je de kindjes beter geen fles en/of fopspeen geven als je bv wilt geven. Dit om speenverwarring te voorkomen. Uit een fles moeten ze immers anders drinken dan uit de borst. Als ze fout aan de borst gaan drinken kan dat alle nare gevolgen hebben. Zoals dat de borst niet goed leeg gedronken wordt en je borstontsteking krijgt, tepel kloven enz. enz.
Als ze goed uit de borst drinken, dan kun je bijvoorbeeld 1 x per dag de fles gaan geven.

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes,
leeuwtje

Hoi,

ik heb maar 1 soort fles en 1 soort speen gebruikt. Dat ging direkt goed, ook de combi met de borst.  Zo kan het dus ook. Flesjes en speen 1 van Avent. Ben later (pas na een maand of 5) overgestapt op speen 2.
Ben het trouwens met de vorige schrijfster eens. Als het even kan, probeer dan eerst te zorgen dat de borstvoeding goed op gang komt en dat ze allebei op de goede manier aanliggen aan de borst. Dat voorkomt een hoop problemen. Heb natuurlijk wel makkelijk praten, want ik kreeg er maar 1 ;-). Maar kijk voor meer informatie eens op www.borstvoeding.com of www.borstvoeding.nl . Het is altijd handig om een telefoonnummer van een contactpersoon van vbn of   een lactatiekundige in de buurt te hebben.

Wens je straks veel plezier en succes met de borstvoeding.

Groetjes,
Margrethe

Hoi meiden

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk ook dat het proberen is en niet meteen na 1 keer al opgeven.
Maar nog een vraagje.
Als ik nu een difrax fles heb passen hier dan ook alleen de spenen van difrax op of kun je dit ook nog weer combineren met een ander merk speen (van bibi of avent of iets anders).

Liefs plodder

Terug
Bovenaan