Hebben jullie wat tips voor mij??

Op 7 september 2007 ben ik bevallen van een prachtige dochter. Zij is dus nu twee en een halve week oud. Op zich verloopt het allemaal soepel maar soms voel ik me toch een beetje onzeker. Graag zou ik wat tips willen. Om de drie uur wordt ze verschoond en daarna gevoed. Als ze daarna wakker blijft ga ik lekker met haar knuffelen en tegen haar praten vervolgens zet ik haar in de box maar dit houd ze ongeveer vijf minuten vol en dan mist ze me al weer. Het liefst wil ze de hele tijd vast gehouden worden als ze wakker is maar ja ik heb ook nog andere dingen te doen. Als ze bijlft huilen dan pak ik haar, troost haar en dan naar bedje toe. Huilen, huilen na tien minuten weer troosten en dan weer in bedje leggen soms slaapt ze daarna maar soms houd ze niet op en dan ga ik haar toch weer pakken en dan is ze stil, vervolgens valt ze dan bij mij in slaap.. Ik wil haar leren zelf in slaap te vallen maar best moeilijk om vol te houden als ze zo huilt. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen??????
 
Hoi,

Lastig ja... maar vergeet niet je uk is nog héééél klein.
Ik heb aan mijn dochter haar wensen toen toegegeven, ze  is wel 9 maanden bij je geweest... logisch dat ze dat mist... huidhonger noemen ze dat ook wel
Dat slapen in eigen bed komt vanzelf wel, probeer je er niet als te druk over te maken (is lastig ik weet het) maar het "hoort" er echt een beetje bij.

Groetjes Debby
 
Ik laat mijn meisje (nu 4 week) gewoon even gaan en mijn ervaring is dat ze na 20 min steeds minder gaat huilen en uiteindelijk gaat slapen.Dit gaat hier per dag vooruit
 
Doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt!
Sommigen zeggen 'laten huilen', maar als dat tegen je gevoel ingaat, moet je het zeker niet doen. Het is idd logisch dat ze je graag nog wil voelen.
Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat je nog meer dingen te doen hebt, dan haar heel de dag vast te houden.
Probeer er een beetje een ritme in te krijgen, maar daar ben je al heel goed mee bezig, als ik het zo lees.
Ik hoor hele goede verhalen over het boek van Ria Blom, misschien werkt dat voor jullie.
Ik ben na 8 weken een huilende baby te hebben gehad, ook een vrij strak ritme in gaan voeren en voor ons werkte dat ook heel goed, dus; slapen, eten, knuffelen, spelen en weer naar bed.
Veel succes
Sil
 
Ik zou haar niet laten huilen. Ze is nog zo klein en zoekt je echt en heeft je nodig en kan natuurlijk alleen maar iets duidelijk maken door te huilen.

Je kan overwegen om lekker met haar te gaan zitten en tutten en de boel de boel  de boel te laten. Maar als je echt iest moet of wil doen kan je er voor kiezen om haar in een draagdoek te doen zo heb je je handen vrij.

Maar volg vooral je gevoel als je haar wilt laten huilen en jij voelt je er goed bij moet je je eigen gevoel volgen. Besef wel dat je een kind zo jong nog niet kan verwennen met aandacht en knuffelen.

groetjes joyce
 
Als je zo klein bent kan je nooit teveel geknuffeld worden.
Op die leeftijd is 5 mihnuten in de box al een hele tijd.

Als je wilt dat ze slaapt kan je ook eerst even met haar 'spelen'en knuffelen en dan zachtjes wiegen. Lotte viel dan weer lekker in slaap. Ik had het wiegje van de wandelwagen in de box staan en als ze dan in slaap was gevallen legde ik haar daarin en sliep ze lekker verder. Kon ik even snel m'n eigen dingetje doen (of slapen!!)S'nachts sliep ze in de wieg bij ons op de kamer en is pas in haar eigen bedje gaan slapen toen ze 6 maanden was en ook niet meer in de wieg paste. (geen problemen met de overgang gehad)

Met 2 - 3 weken doen ze ook nog niet veel anders dan eten poepen/plassen en slapen. De wakkere uurtjes zijn nog maar heel kort.

Een draagzak is inderdaad een uitkomst als je  wat meer handen vrijheid wilt hebben.
Maar ik denk dat je nu nog niet veel tijd zult vinden voor andere dingetjes in de wakkere minuutjes van je dochter. Die komen echt wel weer terug maar het duurt
even.

Veel succes en geniet van je mooie meid!
groetjes
Desi
 
Hoi!

Je kindje is inderdaad nog heel jong, maar lees vooral eens het boek van Ria Blom. Het gaf mij heel veel steun in hoe ik met mijn zoontje om wil gaan en ik kan nu ook beter zijn signalen herkennen. Baby's huilen ook van vermoeidheid en kunnen dan even tijd nodig hebben om zich over te geven aan de slaap.
Toen Quintijn 23 dagen was (net even opgezocht) heb ik hem voor het eerst maar gewoon laten huilen en is hij zelf in slaap gevallen. Toen hij ruim een maand was, zijn we het ritme uit het boekje van Ria Blom gaan toepassen en daar ben ik nu, weer ruim een maand later, nog steeds heel tevreden over. Hij slaapt nu echt heel goed en op de momenten dat hij wakker is, is hij een heel tevreden en goedlachs mannetje!

Liefs,
Noa
 
Hallo
als je meer meiden wilt leren kennen die eigenlijk met dezelfde gevoelens zitten moet je je aanmelden bij mijin msn. Ik heb ongeveer 20 meiiden die alllemaal   net zijin bevllen en elkaar via dit forum kennen. Er iis er altiijd wel een die je kan hlpen.

zwanger@live.nl  
wil je weten wie iik     ben?

www.ruthhoosemans.punt.nl
gr ruth
 
Terug
Bovenaan