hebben jullie weleens kloven gehad?

even weer is iets anders. straks als ik bevallen ben wil ik toch weer bv gaan geven heb alleen al bij 2 kinderen tepelkloven gehad.. echt klote.. een rotpijn ook.. weet iemand dit te voorkomen? hebben jullie tips?

Ik heb laatst een dvd gekregen die ging over borstvoeding en daarin werd verteld dat het hielp om na iedere voeding een druppeltje borstvoeding op je tepel te smeren...kep er geen ervaring mee maar missi werkt het?

Ja heb ze bij mn dochter heel erg gehad(bloedde gewoon)bij mn zoontje klein beetje maar heb zalf van medela gehad,prijzig maar erg goed,en kwestie van heel goed aanleggen en na de voeding eerst druppel moedermelk op de tepels laten drogen en daarna die zalf dus erop.maar idd kloven doen erg veel zeer!
liefs jootje

Ik heb er ook erg veel last van gehad bij mijn zoontje, ik gebruikte bepanthen zalf. Echter de kloven gingen niet weg. Heb nu contact vooraf gehad met lactatiekundige omdat ik erg twijfelde of ik wel of geen bv ging geven ivm allerlei problemen vorige keer. Toch besloten het te gaan proberen. Volgens de lactatiekundige krijg je geen of nauwelijks kloven als er goed wordt aangelegt.Bij twijfel of het goed gaat zou ik gewoon hulp vragen. Succes!

een april mama

nee, geen kloof gezien de vorige keer. Maar wel preventief na iedere voeding bepanthen gesmeerd, ik weet niet of dat heeft geholpen.
en wel altijd heel nauwgezet gekeken of finn wel goed aanhapte (grote hap, onderlipje naar buiten gekruld, en wat waren nog meer de tekenen?? ik heb nog allerlei formulieren van een borstvoedingscursus van vorige keer en nu ook een boek gekocht over borstvoeding, dus dat ga ik nog maar weer goed bestuderen in de kraamtijd, vooral dat aanleggen, ter voorkoming van allerlei narigheid!)
Succes met de BV! (en voorkomen van de kloven!)

Hoi,

Ik heb de vorige keer op aanraden van de kraamhulp purelan zalf gebruikt, werkte super en schijnt liever geadviseerd te worden dan bepanthen!
Verder idd goed aanleggen en op tijd hulp vragen aan kraamhulp of lactatiekundige!
sucses!

@Jaclo:juist ja die zalf bedoelde ik eigenlijk ook!heb ik ook gebruikt bij mn zoontje purelan van medela wat een heerlijke zalf bijna geen kloven gehad,bij mn dochter had ik wel bephanten en ongelofelijke kloven....dus ik ga weer voor de purelan zalf

liefs jootje

Terug
Bovenaan