Hebben meer kindjes last van obstipatie?

A

Anoniem

Guest
Nynke heeft al een tijdje last van harde ontlasting en niet vaak kunnen poepen. Ze krijgt al lactulose (5ml per dag) maar dat helpt helemaal niets. Van de week ga ik weer terug naar de HA maar ik was benieuwd of er nog meer kindjes zijn die dit hebben?

We proberen al zoveel mogelijk te laten drinken, volkorenboterhammen, kiwi's etc, maar weinig lijkt te helpen...

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
Patty mv Nynke

Hier is het precies het tegenovergestelde. Ik ben gewoon blij dat Dean z'n ontlasing soms wat harder is. Al die dunne derrie kruipt overal tussen.

Heb helaas geen tips voor je. Het lijkt me niet prettig voor jullie. Hopelijk vind je snel iets wat wel werkt.

Groetjes,
Nelly.

Kasper heeft echt heel vaak last van obstipatie. En van lactulose krijgt hij krampjes dus dat is ook geen optie. Wij geven hem gewoon heel veel fruit, gelukkig vind hij dat ook lekker ! En 's ochtends krijgt hij meestal grof volkoren pap. En dan komt het meestal wel goed.
Maar als hij ook maar een dagje iets minder vezels of fruit binnen krijgt zit hij gelijk verstopt zo zielig.

liefs Pauline

Merijn (3,5 jaar) heeft er al sinds zijn geboorte last van. Ongeveer een jaar geleden was het zo erg dat hij gewoon zat te huilen als hij moest poepen. Sindsdien heeft hij er lactulosestroop voor en dat helpt wel wat, maar het is nog niet geweldig....Hij heeft er in ieder geval op dit moment niet zo'n last van. Het betekent voor hem wel dat hij meestal niet door durft te poepen, wat weer resulteert in soms wel 5 hele kleine poepluiers per dag. Bovendien ruikt zijn poep heel erg sterk..... Mijns inziens is deze situatie ook debet aan het feit dat hij nog steeds niet zindelijk is of er zelfs over na wil gaan denken. Nou ja, ik hoop dat hij er nog overheen groeit, maar ik ben bang dat het een probleem zal blijven....

Groetjes Fonske

Terug
Bovenaan