Hebben wij te veel seks?

Vandaag weer ongesteld geworden, maand 5 alweer. Had gehoopt dat het allemaal wat sneller zou gaan. Ik ben 24, mijn vriend 30 en heeft al een dochter van 6.
Nu vraag ik mij af of wij niet te veel seks hebben.. wij hebben 6x per week seks, niet om te klussen, maar omdat we het graag doen. Zou dit heel erg uitmaken? Ik zie ons niet zo snel minder seks hebben tenzij de kans daardoor echt vergroot.

Wat denken jullie?
Wachten duurt zo lang, zeker als er in je omgeving mensen wel eerder zwanger zijn.
 
Maand 5 is niet lang meis ook al voelt dat wel zo. Gemiddeld duurt het een jaar, mooi meegenomen als het eerder is. Ik heb zelf begrepen dat het voor het zaad van een man het beste is om elke 2-3 dagen klaar te komen. Maar willen jullie elke dag seks, dan lekker doen hoor. Het zal echt niet daar aan liggen of het wel of niet lukt, het is sowieso magisch als het lukt.

Je kan wel naar jullie levenstijl verder kijken, alcohol heeft ook invloed op jouw ei en zeker ook op het zaad van je partner en de kwaliteit daarvan.
 
Wat hierboven gezegd wordt; in een medisch traject adviseren ze elke 2-3 dagen. Maar ik persoonlijk denk dat ontspanning en plezier heel belangrijk is ? Dus vooral doen waar jullie behoefte aan hebben! Iets aanpassen kan altijd nog, maar tegen mij wordt steeds gezegd: hoe ‘normaler’ je leeft en hoe minder stress, hoe beter ?
 
Maand 5 is nog niets inderdaad als ik soms hier lees. Had ergens verwacht dat het eerder zou zijn. We blijven wachten..
Drinken en roken doen we beide niet dus dat scheelt. 
 
Haha ik ben zwanger geworden in de eerste maand van m'n relatie. Alles was nieuw en spannend en wij konden ook niet van elkaar afblijven.

Geniet ervan dat jullie het zo leuk hebben samen! Hopelijk komt het dan vanzelf wel.
 
[quote quote=10568955]Maand 5 is nog niets inderdaad als ik soms hier lees. Had ergens verwacht dat het eerder zou zijn. We blijven wachten..
Drinken en roken doen we beide niet dus dat scheelt. [/quote]
Super! Duim voor je, hopelijk is het snel raak en hou jij wel je libido tijdens de zwangerschap haha!
 
Vaak denken mensen dat er gemiddeld een jaar voor staat. Dit klopt niet helemaal, zie o.a. thuisarts.nl (betrouwbare site). 70% van de stellen is binnen 6 maanden zwanger. 80% binnen een jaar. Dus nog maar 10% van de stellen wordt na een half jaar zwanger en in het tweede jaar proberen nog zo'n 10 a 15% (90 a 95%). Na een jaar kun je terecht bij de arts voor eventuele onderzoeken/behandelingen. 5 maanden is inderdaad niet iets om je nu al per se druk om te maken. Grote kans dat het alsnog lukt. Wel is het zoals eerder al gezegd voor de kwaliteit van sperma beter om eens in de 2 a 3 dagen gemeenschap te hebben. In het geval de kwaliteit van sperma van je vriend goed is dan zou het niet uit moeten maken dat je 6x per week gemeenschap hebt.
 
Noelle, heb je inderdaad gelijk in. Ik had het meer moeten verwoorden als ‘ het is gebruikelijk dat het binnen een jaar lukt, dus dan heb je nog 7 maanden’ daarna pas zou ik mij zorgen maken dat het lang duurt
 
Terug
Bovenaan