Hechting baby & moeder

<p>Jeetje misschien een hele stomme vraag maar ik zit er mee in mijn maag.. </p><p>Mijn zoontje is op dit moment 6 maanden oud en gaat 4 dagen per week naar de gastouder. Dit gaat heel erg goed! Wat natuurlijk fijn is voor hem, de gastouder maar ook voor ons want ik breng hem nooit met een rot gevoel erheen.</p><p>Tot vandaag eigenlijk, want het gaat wel heel erg goed bij de gastouder. Hij huilt amper tot nooit, slaapt uren achter elkaar en eigenlijk hoor ik nooit dat hij eens een slechte dag heeft.</p><p>Nogmaals, ik hoor liever dit dan dat het slecht gaat maar het maakt mij wat onzeker. Want ik maak regelmatig dagen met hem mee dat hij ineens wel veel huilt, slaapjes weigert en dat ik regelmatig met hem rondloop in de draagdoek. Vind ik niet erg, doe het met liefde maar soms ben ik ineens bang dat hij zich meer gaat hechten aan de gastouder dan aan mij. </p><p>Nu heb ik ineens de angst dat hij de gastouder als zijn moeder gaat zien omdat zij hem meer dagen per week ziet dan ik.. Is dit überhaupt mogelijk? Of maak ik mij weer eens druk om niets. </p><p>Ik krijg ineens een ontzettende heimwee naar hem, verlof en eulhg! Het liefst blijf ik weer een maand thuis om volop met hem te knuffelen. Want ik mis hem ontzettend. Kan er wel om brullen haha!</p><p>Toch even mijn ei kwijt hier.. </p>
 
Gaat hij hele dagen heen? Ik snap je gevoel maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zich meer gaat hechten aan een gastouder dan zijn eigen moeder.. 
mijn dochter is ook alleen thuis oervervelend soms hoor! Krijg ook van gastouder en opa’s en oma’s te horen dat het zo’n braaf kind is ?
 
Dat hij bij jou anders is betekent juist dat hij goed aan je gehecht is. Bij jou voelt hij zich veilig en durft hij zich te uiten. Als wij een day off hebben, zijn we thuis uit onze hum maar op werk houden we ons groot. Dat is voor die kleintjes niet anders. Ik merk het ook aan mijn zoontje.. Op de opvang is hij een engeltje, maar zodra ik een voet over de drempel zet thuis is het soms meteen mis! Dan herinnert hij ineens dat hij toch wel erge honger heeft, of dat hij me toch echt wel erg gemist heeft. 

Maak je geen zorgen! Volgens mij zit het wel goed met de hechting tussen jou en je kindje.
 
Bedankt voor jullie reactie! Hij gaat inderdaad hele dagen van half 8 tot 5. Niet fijn voor jou maar wel fijn om te horen dat mijn zoontje niet de enige is die zich voorbeeldig gedraagt bij de oppas en hier het huis op stelten zet haha! 
@Semna: Wat je zegt klinkt heel logisch! Zelf eigenlijk nooit bij nagedacht. Tja soms komen die onzekere momenten ineens heel heftig naar boven bij mij haha! Dan ineens heb ik het gevoel dat ik nog meer met hem moet knuffelen of vaker met hem moet zijn. 
 
Hier net zo! Al moet ik zeggen dat het vooral de avond/dag is na dat hij bij de gastouder is geweest. Hij krijgt daar toch veel minder rust en meer prikkels. Het lijkt alsof hij daarvan moet bijkomen. 
De overige dagen hier thuis een heerlijk kind, altijd vrolijk en blij. Als hij maar optijd zijn eten, drinken en slaapjes krijgt.
Gaat hij 4 dagen achter elkaar naar de opvang? Of zit er een dag tussen?
 
Terug
Bovenaan