Hechting bij huilbaby

<p>Was ik nog een x... Zie titel.</p><p> </p><p>Weet iemand hoe dat zit? </p><p>Ik heb een huilbaby (nare term want klinkt zo negatief) en ik maak me zorgen om de hechting omdat ik totaal geen ritme kan ontdekken in haar en ook vaak niet meer weet wat ik met haar gedrag aan moet.</p><p>Loopt zij hierdoor kans onveilig gehecht te raken?</p><p> </p><p>Oja en tips zijn heel lief. Maar tips als inbakeren, osteopaat, kinderarts etc heb ik al gedaan. Rest mij alleen nog een opname maar dat wil ik uitstellen want ga mijn baby missen.</p>

Ik zou me niet te druk maken om een hechting. Je bent je er al bewust van en dat is al heel wat! 
Probeer er voor je kindje te zijn ook al weet je soms niet wat je ermee moet. Er alleen al zijn is soms al goed. Wat ik hierbij als tip wil meegeven is dat je goed voor jezelf blijft zorgen ook, want hierdoor kun je er ook echt zijn voor je kindje, ondanks dat je niet precies weet wat hij/zij wilt. 

Hi,

ik had ook een huil/onrustig baby’tje. Ik zat ook heel erg met de onzekerheid over  de hechting.. 

een geruststelling. Mijn zoontje is nu 17 weken en is het vrolijkste mannetje dat er bestaat. En knuffelt heel graag met mij.

ik zou me er dus inderdaad niet druk om maken. Als de liefde er voor je baby er is. Dan voelt je baby’tje het ook . 

Ik denk dat er zijn voor je kindje al voldoende is voor een goede hechting. Het is oké dat je kindje huilt en jij niet weet wat er aan de hand is, zolang je er maar bent. 

Terug
Bovenaan