<p>Hoi! </p><p>Onze kleine zoon is inmiddels bijna 4 weken oud. <br />Helaas valt het mij nu steeds meer op dat mijn partner het nut niet inziet van hechten. In de kraamweek ging dit nog wel redelijk (stimuleren om onze zoon af en toe op zijn borst te leggen of te knuffelen), maar nu mijn partner weer aan het werk is gebeurd dit bijna niet meer. <br />Hij komt terug van het werk, geeft onze zoon een kus en gaat dan ‘gamen’ of ‘serie kijken’. Met veel stimuleren lukt het mij om hem 1 fles te laten geven in de avond, waarna hij hem na de fles ook gelijk weer teruglegt in de box of ledikant. <br />Is dit normaal? Ik heb al geprobeerd een gesprek aan te gaan dat hechten en knuffelen met zijn zoon heel belangrijk is, maar hij vindt dat een baby van bijna 4 weken oud dit toch nog niet mee krijgt.. </p><p>Wat doen jullie om hechting te bevorderen en heeft iemand dit ook meegemaakt? Misschien is dit gewoon even een periode van het wennen in combinatie met werken of vindt mijn partner het leuker wanneer onze zoon wat ouder is.. </p>