Hechtingen, ervaar druk bij het op toilet zitten

Een week geleden ben ik bevallen. De pijn word steeds minder. Maar als ik op het toilet ga zitten ervaar ik een enorme druk. Dat zit niet echt aangenaam. Ervaren meer mensen dat zelfde gevoel?

Ja dat was bij mij ook lang pijnlijk. Sowieso op donutachtige constructies zitten. Het ging bij mij vanzelf over na een paar maandjes. Al is hurken het hele eerste jaar nog wel pijnlijk gebleven, of heel lang wandelen, zeg meer dan 2/3 uur. 
Maar ik had een totaalruptuur. Dus dit kan bij een wat minder grote ruptuur natuurlijk allemaal sneller helen, denk ik. 

Hoi,

Zelf 2 weken terug bevallen van een flinke dame 4870 gram. En ook een totaalruptuur.
Pijn van de hechtingen is zo goed als weg, maar die druk van onder heb ik ook nog steeds.

Ik loop bij een Bekkenfysio al tijdens de zwangerschap vanwege bekkenpijn en nu dus ook vanwege totaalruptuur. Die gaf aan dat dit door de bekkenbanden komt dat die het zwaar hebben gehad en door oefeningen moet dit wat beter worden uiteindelijk.

Ik weet niet wat voor ruptuur jij hebt gehad anders zou ik toch contact zoeken met een Bekkenfysio.

Ik heb het ook een tijdje gehad bij de 1e. Was maar beetje uittgescheurd maar die druk was wel even. Ookwel logisch er is een kindje uitgekomen en het is nu dus een wond.. Het heeft even tijd nodig om te herstellen. Hoelang het precies was weet ik niet meer.. Nu 32 weken zwanger en zo ie zo meer bekkenpijn dan de 1e dus gok straks ook weer even tijd nodig om te herstellen..

Terug
Bovenaan