hechtingen willen laten verwijderen , is het pijnlijk ?

<p>Hoi hoi lieve moeders, </p><p>ik ben 5 dagen terug bevallen , maar heb flinke knip gehad daar beneden omdat ze vacuümpomp moesten inzetten. Sinds gisteren heb ik zoveel pijn daar beneden ( trek gevoel en steek gevoel ) nu wil ik na de kraamweek ( 8ste dag ) mijn hechtingen laten verwijderen bij mijn verloskundige , wil alleen weten of het pijnlijk is om het te laten verwijderen en hoe voelt het wanneer ze aan het verwijderen zijn want ik ben behoorlijk bang om het te laten doen . </p>
 
Hoi,
Ik voelde het wel even. Maar ieder een andere pijngrens. Daarna voelde ik een stuk verlichting! Dus als het kan zeker doen! ?
 
Hoi! 
Zeker laten verwijderen! Ik had hetzelfde; flinke knip en vacuüm. Na een week hebben de hechtingen geen functie meer; al het werk wordt de eerste week gedaan door de touwtjes. Daarna gaan ze alleen maar vervelend doen, vooral de knoopjes. 
Dus vooral door je verloskundige laten verwijderd. Het kan even trekken (ze moet toch even heel licht aan het draadje trekken/het knoopje optillen), maar dat is een paar seconde en dan voel je direct zoveel verlichting! Vaak inside het doorknippen/verwijderen van de knoopje voldoende. De draadjes lossen dan vanzelf wel op en merk je niets van. 
Succes en geniet van je kraamtijd!
 
Bij mij irriteerde ze het meest toen ze los kwamen. Daarom heeft de verloskundige ze niet los geknipt en zijn ze vanzelf opgelost zo’n 6 dagen na de bevalling
 
Knoopjes idd los laten knippen, dat deed geen pijn toen was de druk eraf. Zou ik dus zeker even vragen ja! En hoe lastig ook, er op een douchekruk met douchen gewoon op gaan zitten, moet je heel even doorheen maar dat is maar heel kort oncomfortabel (misschien wel eerst even die knoopjes eraf laten halen). Beterschap, it gets better!!!
 
Terug
Bovenaan