Hechtingen zorgen

Ik ben nu bijna 7 weken bevallen en was heel erg uitgescheurd. Ik ben onder narcose gehecht moeten worden. Mijn vraag is hoelang blijven die hechtingen zitten. En lossen ze zelf op? Ik voel namelijk iets hard zitten bij mijn achterste zeg maar als ik met me vinger er langs ga klinkt t als een soort plastic geluid. T voelt als eeb splinter. Klinkt heel gek en mss is het dat ook maar maak me er zorgen over en t maakt me amgstig omdat ik al zoon zware bevalling heb moeten doorstaan. Wie herkent dit? Is het mss nog een hechting?

Hoi,
Heel erg naar voor je dat je zo bent ingescheurd! Ik had het niet zo erg, maar wel wat hechtingen en voelde nog lang een litteken (heel hard). Maar maakte me op enig moment ook zorgen en heb het door de huisarts laten checken. Als je denkt dat het niet goed zit kun je daar even naartoe!
Succes! 

Wat vervelend dat je zo bent ingescheurd. Hopelijk heb je er geen last meer van? De hechtingen lossen zelf op, kan best zijn dat je die nog een tijdje voelt. Niet aan peuteren. Maar als je je zo zorgen maakt kan je gewoon je verloskundige of huisarts bellen hoor! Die kijken er dan maar en daar is niks geks aan! Succes

Het klinkt helemaal niet gek! Ik kan me na zo'n bevalling goed voorstellen dat je je er zorgen over maakt.
Over het algemeen lossen de hechtingen vanzelf op. Maar regelmatig blijft, vooral bij de knoopjes, nog een stukje zitten. Het kan heel goed zijn dat je dit voelt, het voelt inderdaad wat plastic-achtig. 
Vaak gaat zo'n achtergebleven stukje een beetje irriteren. Het kan dan weggeknipt worden, dat stelt weinig voor. Ik had zelf 1 hechting die niet was opgelost en waar ik last van had. De verloskundige heeft die weggehaald en toen was het meteen over. 

Je kunt de huisarts, verloskundige of gynaecoloog vragen om er even naar te kijken. Als het inderdaad een hechting is kunnen ze hem meteen weghalen. 

Hallo daar ben ik weer, ik heb dat gevoel van dat stukje nog altijd zitten. Ik zelf denk dat t nog steeds een hechting is maar het is nu bijna 9 weken geleden????. Ik durf niet zo goed na de dokter omdat ik heel gevoelig ben van onder. Ergens maak ik me ook zorgen dat t mss hechtingen zijn die eigenlijk verwijderd zou moesten wordem en ze me dat vergeten te vertellrn zijn. Of dat er tijdens mijn o.k iets achtergebleven is. Hoelang kunnen hechtingen blijven zitten???

Er zit niets anders op dan je verloskundige of huisarts toch even laten kijken! Is niet leuk maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent. 

Je kan toch ook even je man laten kijken?
Als hij ziet dat het een hechting is kan je even de verloskundige bellen...
T duurt vaak wel een tijd hoor voordat alles is opgelost. En litteken weefsel is ook erg hard

Terug
Bovenaan