Hoi Layana,
Het is nogal een verhaal maar daar gaan we dan.
Bij onze eerste had ik al 14 uur weeen toen onze kleien geboren werd, en op het moment dat haar hoofdje eruit was zag je dr hartslag dalen(dit is nogal logisch) maar mijn man en moeder schrokken hier zo van dat ze riepen dat ik moest persen en onze dochter is dus zonder wee op de wereld gekomen. Resultaat: Bijna totaal ruptuur, ze zijn anderhalf uur bezig geweest om de boel weer een beetje degelijk te krijgen. Je gaat ervan uit dat alle kuurtjes die dan volgen er gewoon bij horen, nou dat is dus eigenlijk niet. Ze hadden bij mij als eerste te strak gehecht, 6 weken later kwam ik nog hechtingen tegen in het toilet, weken erg rood geweest en jeuk gehad eerste 2 weken gewoon echt super pijnlijk. Ik durfde gewoon niet meer naar de mensen toe te gaan omdat ik continue jeuk had, de mensen gaan nog denken dat je een soa hebt ofzo ;-)
Uiteindelijk kwamen we er bij het na bespreken van de bevalling (weken later bij de gyn) pas achter dat dit toch niet zo hoorde, ik was werkelijk waar met stomheid geslagen want ik moest me volgens de verloskundige niet zo druk maken. Maar de lijdensweg die ik had doorstaan had zo niet gehoeven en de gyn die mijn hechtingen had gezet had ook niet genoeg rekening met mij gehouden (zou zei de gyn met wie ik de nabespreking had).
Ik geloofde dit bijna niet tot dat onze 2e geboren werd, gelukkig niet zon drama als de 1e maar toch een paar hechtingkjes en ik had na 1 week nergens geen last meer van. Moet trouwens ook zeggen dat seks tussen de 1e en 2e altijd vervelend was en na de 2e is het weer ouderwets gewoon ;-)
Ik blijf erbij dat je je huisarts moet bellen!!!
Succes
Groetjes Linda mama van Alisa 4 en Joey2, 30 weken zw van de 3e