hechtingen

Hallo,

Ik ben vorige week vrijdag vers bevallen van een zoontje en ben op twee plekken gehecht geworden. Wanneer vallen deze hechtingen eruit ? en wanneer zijn jullie weer gewoon naar buiten gegaan, shoppen ed.
Ik voel me over het algemeen wel oke, maar wel nog erg futloos en pijnlijk van onderen door de twee hechtingen. Wanneer trekt dit weg ??

groetjes Mamke

hoi,
Ik was pas na 10 dagen weer een beetje op de been. Ik was helemaal niet zo erg gescheurd maar ik had vreselijke pijn. de eerste hechting vond ik na een week de andere 2 ofzo na 3 weken onder de douche. Soms kan het helpen als je na een week de hechtingen eruit laat halen, maar vaak heeft het gewoon tijd nodig, Gemeen he? Sommige vrouwen hebben 10 hechtingen en na 3 dagen al geen pijn meer en anderen hebben eeuwen last.
groeten Elke en volhouden, ik weet hoe het voelt au au ik vond dat het ergte van mijn hele kraamperiode

Hoi,
Ik liep na een week buiten, ik was ingeknipt en inwendig en uitwendig gehecht.
Hel lopen ging wel, stil staan minder dus vooral blijven lopen.
Na 4 weken kwam er bij mij een stuk hechting uit  ik dacht dat ze op zouden lossen....
Groetjes Rene

Hi
Bij mij zijn in de kraamweek 5 van de 6 hechtingen verwijderd. De 6e zou vanzelf oplossen omdat deze nogal diep zat. Nou na 6 weken was deze nog steeds niet opgelost en heeft de huisarts hem eruit getrokken,dat was niet pretig. Dus hou het in de gaten, bij pijn naar de huisarts.
Grt
Debby

Ik was niet gescheurd of geknipt, maar ging pas na 10 dagen weer naar buiten. Komt ook omdat het zulk slecht weer was, maar anders was het ook pas dag 7 of 8 geweest. Neem je tijd, daar pluk je op de lange termijn de vruchten van!!
Succes, Patricia

Na 6 dagen zijn mijn hechtingen (2 stuks) eruit gehaald. Deze waren niet zelfoplossend.  Het was erg prettig toen ze eruit waren. Erna ging het een stuk beter. (ik kon weer zitten, hihi)
Na ruim 2 weken ben ik weer naar buiten gegaan. Dit kwam ook omdat ik bijna een borstontsteking had en me daardoor niet zo goed voelde. Toen dat over was, kon ik naar buiten. En dat was heerlijk!
Je moet je gewoon goed voelen en als het zonnetje schijnt, zou ik zeker naar buiten gaan.

Groetjes, Kar

hoi,
Ik was ook gehecht, en heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Vanaf het eerste moment dat ik kon zitten ben ik er recht op gaan zitten (1e keer was pijnlijk...), en ook zo snel mogelijkweer gaan lopen steeds een stukje verder.
Nu 14 weken verder kan ik zeggen dat ik er echt geen last van heb gehad.

Groeten Denise

Mijn kraamverzorgster heeft een kraamverband in tweeen geknipt, vochtig gemaakt en in de vrieer gelegd. Als je dan veel last hebt en het is allemaal wat gezwollen kan je zo'n ijspak er even tegenaan houden (wel ff brrr...) maar verdoofd wel wat.
En inderdaad er goed op gaan zitten, dat je even door de pijn   heen gaat.
Wel opletten dat er niks zit te ontsteken natuurlijk!

Terug
Bovenaan