Hechtingen

Hallo Allemaal,

anderhalve week geleden ben ik bevallen van ons mooie kleine meisje Sophie!
Sophie doet het hartstikke goed, ze zat met een week alweer op haar geboortegewicht. Ze drinkt heel goed aan de borst en huilt bijna niet!
Met mezelf gaat het ook weer redelijk goed, kan weer normaal lopen en boodschappen doen met de kleine meid. Alleen heb ik nog steeds best last van mijn hechting. Ze hebben een knip gezet tijdens de bevalling. Er is tegen mij gezegd dat de hechtingen vanzelf oplossen en ik dus niet terug hoef te komen. Weet iemand hoelang het ongeveer kan duren voordat de hechtingen oplossen? Ik ben er nogal bang voor dat het gaat ontsteken enzo. Toen de kraamhulp er was keek ze er natuurlijk iedere dag naar en het zag er allemaal goed uit, maar nu wordt er niet meer naar gekeken natuurlijk..

Groetjes Rianne

Hoi Rianne,

Ik zou de verloskundige even bellen.. Zij halen ze er dan al voor je uit.. Hebben ze bij mij vorige week ook gedaan.. De verloskundige legde mij uit dat de hechtingen na 6 dagen geen nut meer hebben.. Dus dat het dan gewoon kan..
Ik zou echt bellen.. Ik had er geen last van (dacht ik).. maar toen ze eruit waren... voelde het toch weer een stukje beter.. Is echt een hele opluchting..
Het oplossen kan wel een paar weken duren namelijk!!
Ik zou meteen even bellen als ik jou was!
Scheelt echt heel erg!!

Fijn dat het verder zo goed gaat... Hier net zo.. Ik voel me super.. Lisa doet het super.. Echt heerlijk!

Groetjes Maike

hoi,

bij mij zijn dag 5 de knoopjes van de hechtingen verwijdert en dat luchte enorm op.

ik zou de vk ook even bellen voor een afspraak.
het is volgens mij niet nodig dat je er last van hebt.

fijn dat meisje het goed doet, en dat het lekker verloopt. hier ook alles rustig, een heel tevreden meisje hebben.

liefs annike,

oh, bij mijn was het op een bepaalde manier gehecht, zodat het ook niet losgehaald kon worden. Maar echt, soms moet je woon een paar weken geduld hebben. Ik voelde het na vier weken nog, op de fiets. En daarna ging het beter. Bij de nacontrole na laten kijken, het zag er mooi uit. Merk het ook, want in bed gaat het allemaal prima! ;)

Mari (aprilforum)

Ik had bij mijn eerste bevalling ook last van de hechtingen. De kraamhulp adviseerde toen zitbadjes in soda. Gewoon in een teil of in het bad(als je die hebt) een klein laagje lauw water en daar een schep soda in. Daar zo'n 5 minuten (niet langer ivm infectiegevaar) in gaan zitten 2x per dag. Dat verzacht de pijn een beetje. Soda kun je gewoon bij de supermarkt kopen. Misschien heb je hier iets aan? Sterkte, ik hoop dat het gauw minder is.

Terug
Bovenaan