hechtingen.

hallo,
ik ben 3 maart bevallen en heb 4 hechtingen.
nu vraag ik me af hoe lang het duurt voordat ze zijn opgelost.
elke keer dat spoelen ben ik nu al wel weer een beetje zat.
kan iemand mij hiermee helpen??

dat spoelen hoef je alleen te doen als dewond nog niet dicht is. Zo houd je de omgeving daar extra schoon. Nu, na 7 dagen zal de wond wel dicht zijn, vraag anders je kraamhulp ff om te kijken. het oplossen van de hechtingen zal nog wel even duren hoor.

Bij de tweede had ik een totaalruptuur van baarmoederhals tot anus, dus echt heeeeeeel veel hechtingen en ik heb ook maar een klein weekje gespoeld. Vond het vooral heel lastig en onhandig :)

spoelen is inderdaad soms best lastig.
een tip: tijdens douchen je kruis sproeien met douche kop.
Als hechtingen pijn doen kan verloskundige bekijken of ze eruit gehaald mogen worden - als wond goed geneest. Ook met bloot kruis in bed liggen bevordert de genezing. Leg handdoek of celstofmatje in je bed om vlekken te voorkomen.
wanneer die hechtingen precies opgelost of eruit gevallen zijn weet ik ook niet. Lastig te zien op die plek.
belangrijkste is dat je steeds minder last hebt van pijn bij lachen en niezen etc.

Heb je veel last van je hechtingen? Ik had dat namelijk wel en bij mijn ze er na ongeveer 10 dagen uitgehaald. Het waren wel oplosbare, maar het duurde gewoon te lang en had er erg last van!
En inderdaad, spoelen hoeft alleen maar als de wond nog niet dicht is.. maar die is nu wel dicht lijkt me hoor!

Als je er last van hebt gewoon even je verloskundige bellen..

Ik hoop dat je snel minder last hebt van je hechtingen. Ik heb denk ik 14 dagen gespoeld. ik was als de dood dat het ging ontsteken. Helaas wel 6 weken pijn gehad van de hechtingen. Het schijnt dat het per persoon verschilt hoe lang het duurt eer ze oplossen.

een keer gehecht geweest;10dgn braaf gespoeld en nog meer gespoeld; toen laten verwijderen bij huisarts; waren ook oplosbare maar gingen ontsteken, houd het dus in de gaten!

Ohw enne....nog gefeliciteerd!!

Hey mede-maartmama!

Mijn verloskundige heeft de hechtingen er in de kraamweek nog uitgehaald. Wellicht kan dat bij jou ook? Ik zou het eens vragen als ik jou was.

Gr Ingrid

mijn hechtingen waren er de 8e dag al bijna uit. er zat nog 1 knoopje voor de helft.
ik heb er totaal geen last van gehad.
de dag na de bevalling kon ik gewoon al recht erop zitten..
maar bij mij zitten de hechtingen aan de zijkant.
ik spoel nog steeds omdat ik bang ben voor ontsteking :(

Terug
Bovenaan