Hechtpleisters na een keizersnede

<p>Goedemorgen,</p><p>Voor de dames die een keizersnede hebben gehad, hebben jullie zelf de hechtpleisters verwijderd? Of vielen ze vanzelf af?</p><p>Dit is nu mijn 2e keizersnede en ik weet dat ik ze de vorige keer heb laten zitten tot ze zelf los lieten. Alleen ik weet niet meer precies wanneer ze los lieten, nu zitten ze er al 2 weken op en nog geen teken van los laten.</p><p>Ik vind het naar en pijnlijk om ze er af te halen.</p>

Bedoel je het verband/pleister dat erover heen zit? Dat was bij mij binnen een dag al weg, tijdens het douchen werd het week en toen heeft de verpleegkundige het eraf gehaald. 
De wond zelf is bij mij met oplosbare hechtingen aan de binnenzijde gehecht, dus daar hoef je verder niets mee te doen.
Ik zou het even aan je arts/verloskundige vragen om het te verwijderen als je het zelf te pijnlijk vindt.

Nee van die kleine witte pleistertjes die ze er op hebben geplakt.
Mijn kraamverzorgster zei dat ze er af moesten en we hebben het geprobeerd, maar vond het heel naar. De verloskundige zei laat ze maar lekker zitten.
Ik heb verder ook zelfoplosbare hechtingen

Ik heb ze wel een tijdje laten zitten (weet ook niet meer hoe lang), maar op een gegeven moment vond ik het beetje viezig worden en heb ik ze (die er nog niet af gevallen waren) eraf gehaald. Was wel toen de wond al goed dicht was natuurlijk en eigenlijk ook nog weinig pijn deed.

Terug
Bovenaan